کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم:

11 پروژه آموزشی توسط خیرین قمی در حال احداث است

خبرگزاری فارس , 16 اسفند 1393 ساعت 9:52

قم نیوز: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: سه قطعه زمین به مساحت 4 هزار و 600 متر مربع و 157 میلیون ریال وجه نقد توسط خیرین اهدا شده و 11 پروژه خیر دیگر نیز در دست اجرا است.


به گزارش قم نیوز، محسن پورگلیان با اشاره به فعالیت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار داشت: استانداردسازی مدارس در این سازمان پیگیری می‌شود و ساماندهی، ضوابط و پیگیری‌های لازم در زمینه احداث مدارس در این سازمان صورت می‌گیرد.

وی افزود: پیش از احداث مدارس، محل استقرار فضاهای آموزشی بررسی می‌شود و فضاهای آموزشی و کارگاهی تجهیز می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به تجهیز، تعمیر و انشعابات مدارس گفت: 10 میلیارد و 825 میلیون ریال هزینه صرف تجهیز، تعمیر و انشعابات مدارس شده است.

وی احداث مدارس خیرساز را از دیگر اقدامات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ذکر کرد و افزود: سه مدرسه با 24 کلاس درس و 3 هزار و 680 متر مربع زیربنا با تامین اعتبار خیرین مدرسه‌ساز در سال جاری احداث شده است.

پورگلیان خاطرنشان کرد: دبستان حسین عسگری فرد، دبستان دریاب و کارگاه آموزشی معصومه سادات طباطبایی‌پور از جمله مدارس احداث شده است.

وی یادآور شد: سه قطعه زمین به مساحت 4 هزار و 600 متر مربع و 157 میلیون ریال وجه نقد توسط خیرین اهدا شده و 11 پروژه خیرساز نیز در دست اجرا است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به تخریب و بازسازی مدارس غیر استاندارد گفت: سه مدرسه غیر استاندارد در قالب 35 کلاس درس با زیربنای 6 هزار و 161 متر مربع و اعتباری بالغ بر 52 میلیارد و 650 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در سال جاری تخریب و بازسازی شده است.

وی تصریح کرد: دبستان شهید محمدعلی قمی، دبستان شاهد گلدوست و دبیرستان حاج سید اسماعیل میری از جمله مدارس تخریب و بازسازی شده است.

پورگلیان به قانون تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد و مقاوم‌سازی مدارس بدون استحکام اشاره کرد و افزود: با توجه به زلزله‌خیز بودن کشور، مجلس شورای اسلامی در سال 85 قانون اصلاح ماده یک قانون برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران را برای تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد و مقاوم‌سازی مدارس بدون استحکام تصویب کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 29359

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/interview/29359/11-پروژه-آموزشی-توسط-خیرین-قمی-حال-احداث

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir