کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله اعرافی:

ملت‌های مسلمان از ولایت‌مداری حضرت زهرا (س) الگو بگیرند‌

خبرگزاری تسنیم , 16 اسفند 1393 ساعت 20:31

قم نیوز: امام جمعه قم با اشاره به نیاز ملت‌های مسلمان به ولایت گفت: ولایت‌مداری حضرت زهرا (س) الگوی مناسبی برای ملت‌های مسلمان است.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت زهرا (س) یک چهره برجسته، ممتاز و محوری در تاریخ اسلام است و به عنوان یک بانو، الگو و منشا خیرات و برکات فراوان بوده و الگویی است که ما باید به ایشان توجه داشته باشیم و همه امت اسلام نیز برای این بانوی پرهیزگار احترام ویژه‌ای قائل هستند.

امام جمعه قم افزود: شهادت حضرت فاطمه (س) زمینه‌ای است برای اینکه ما هم در معرفتمان نسبت به آن موجود نورانی و آسمانی بیفزائیم و هم احساس و شور خودمان را نسبت به خاندان پیامبر (س) ابراز کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به ولایت‌مداری حضرت زهرا (س) بیان کرد: حضرت فاطمه (س) در ابعاد مختلف الگو هستند از جمله در حوزه دفاع از ولایت و رسالت، ایشان در زمان پیامبر (ص) در کنار پدر بزرگوارشان بودند و آن قدر مورد اعتماد بودند که به لقب‌ام ابیها را مفتخر شدند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: حضرت زهرا در یک مقطع بحرانی پس از پیامبر (ص) وارد صیانت از اهداف پیامبر (ص) و دفاع از ولایت و زعامت اسلامی شدند و خطبه فدکیه ایشان مواضع شفاف و حکیمانه ایشان در دفاع از امامت و ولایت اسلامی است و یک الگویی است که ما همیشه به آن نیاز داریم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به نیاز ملت‌های مسلمان به ولایت تصریح کرد: امروز هم در جهان اسلام و هم کشورمان نیازمند آن هستیم که محوریت ولایت و زعامت محفوظ بماند و در دفاع از این محوریت حضرت زهرا (س) یک سرمشق بسیار درخشان و شفاف است.

وی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در تفاوت‌ها و تمایز ما با تمدن غرب مقوله زن و خانواده است و ما معتقد هستیم زن یک جایگاه مهم معرفتی، اجتماعی و سیاسی دارد که این برخلاف دیدگاه غرب نسبت به زن است.

آیت الله اعرافی گفت: الگویی که در تمدن و اندیشه اسلامی ارائه می‌شود، الگویی است که در آن هم نقش علمی، سیاسی و اجتماعی زن مورد پذیرش است وهم نقش خانوادگی به عنوان مربی و محور خانواده مورد توجه است و همه این هاهمراه با چهره‌ای از مصونیت و حجاب و عفاف و پاکی است که الگوی عقلانی و منطقی است و اگر درست تبیین شود برای دنیای معاصر قابل پذیرش است.

امام جمعه قم بیان کرد: بهترین نماد الگوی جامع و متوازن از زن با نقش‌های چند گانه و هماهنگ در شخصیت حضرت زهرا (س) قابل مشاهده است که ما باید با شناخت ایشان این الگو را ترویج کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲


کد مطلب: 29372

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/interview/29372/ملت-های-مسلمان-ولایت-مداری-حضرت-زهرا-س-الگو-بگیرند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir