کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقامیری به قم نیوز خبر داد:

فعالیت پایگاه‌های سنجش نوآموزان از ۲۳ خرداد در قم

خبرگزاری مهر , 17 خرداد 1394 ساعت 14:26

قم نیوز: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم از فعالیت پایگاه‌های سنجش نوآموزان از ۲۳ خردادماه در این استان خبر داد.


به گزارش قم نیوز، سید احمد آقامیری اظهار داشت: از ۱۶ خردادماه نوبت دهی پایگاه‌های سنجش در مدارس استان قم آغاز شده و از ۲۳ خردادماه نیز به مدت دو ماه پایگاه‌های سنجش نوآموزان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: برای سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان هشت پایگاه ثابت شامل مدرسه جابر و میثاق در ناحیه یک، مدرسه طلوع و رویش در ناحیه ۲، مدرسه فاطمه الزهرا و ولایت در ناحیه سه و مدرسه کوثر در پردیسان و بلال در ناحیه چهار فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با اشاره به اینکه همه پایگاه‌ها در شیفت صبح از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر به ارائه خدمات می‌پردازند و تنها مدرسه بلال در بعد از ظهر خدمات ارائه می‌دهد، گفت: یک پایگاه سیار در روستاها به سنجش نوآموزان می پردازد.

وی افزود: یک پایگاه تخصصی در مدرسه بلال مستقر می‌شود که موظف است دانش آموزانی را که احتمال وجود مشکل بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، گفتار و زبان و اوتیسم دارند پس از مراجعه به پایگاه، جایگاهشان را مشخص کند.

وی با اشاره به ایجاد سامانه الکترونیکی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان افزود: تغییر اساسی امسال نسبت به سال قبل این است که والدین به مدارسی که ثبت نام کرده‌اند مراجعه کرده و مدارس به صورت الکترونیکی نوبت دهی می‌کنند و والدین بر اساس نوبت دهی که توسط سامانه انجام گرفته مراجعه می‌کنند.

آقامیری خاطر نشان کرد: در صورت مشکلات احتمالی و عدم مراجعه دانش آموز در زمان مشخص شده می‌توانند یکبار دیگر به مدارس مراجعه کرده و نوبت دریافت کنند.

وی اظهار داشت: از دیگر اقداماتی جدید در سال‌جاری این است که معاینات پزشکی با هماهنگی مرکز بهداشت استان قم و آموزش و پرورش در پایگاه‌های سنجش انجام می‌شود و تنها برای واکسیناسیون باید به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

وی گفت: امسال حدود ۱۸ هزار دانش آموز کلاس اولی در طرح سنجش مراجعه می‌کنند و سال گذشته ۲۱ هزار و ۸۱۰ نفر برای طرح سنجش حضور یافته که ۱۰ درصد آنها به پایگاه‌های تخصصی مراجعه کردند.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 30693

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/interview/30693/فعالیت-پایگاه-های-سنجش-نوآموزان-۲۳-خرداد-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir