کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم خبر داد

برگزاری برنامه‌های هفته پارالمپیک ویژه ورزشکاران معلول در قم

خبرگزاری فارس , 20 مهر 1394 ساعت 17:51

قم نگار: رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم از برگزاری ویژه برنامه‌های هفته گرامیداشت پارالمپیک ویژه معلولان در قم خبر داد.


به گزارش قم نگار، محمد پیروزمنش، اظهار کرد: هر ساله در مهر ماه و در روزهای منتهی به هفته تربیت‌بدنی و ورزش، یک روز بسیار مهم و ویژه برای ورزش جانبازان و معلولان در تقویم به ثبت رسیده که به روز ملی پارالمپیک مشهور است.

وی ادامه داد: در واقع به مناسبت این روز مهم برای ورزش جانبازان و معلولان، یک هفته به نام هفته پارالمپیک گرامی‌ داشته می‌شود تا با یادآوری اهمیت توجه به این قشر به ویژه معلولان، برای فراهم‌ کردن امکانات و نیازهای این عزیزان اقدام ویژه صورت بگیرد.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان کشورمان و همزمان با برنامه‌های این فدراسیون و دیگر هیئت‌های استانی، برنامه‌های ویژه روز ملی پارالمپیک در قم برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان کشورمان به همین منظور ستاد بزرگداشت روز ملی پارالمپیک به مناسب فرا رسیدن هفته پارالمپیک تشکیل شده و این ستاد برای هر روز از ایام این هفته مناسبتی را پیش‌بینی کرده است.

پیروزمنش با بیان اینکه نخستین روز از هفته ملی پارالمپیک با عنوان روز فرهنگ و رسانه نام‌گذاری شده است، بیان کرد: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز می‌توان به آغاز دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌های کشور با محوریت آشنایی با جنبش پارالمپیک اشاره کرد.

وی یاد آور شد: همچنین حضور مسئولین و ورزشکاران پایتخت‌نشین در حرم مطهر امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های ویژه هفته گرامیداشت پارالمپیک محسوب می‌شوند و ما در سطح استان نیز چیزی شبیه به برنامه‌های فدراسیون را اجرا می‌کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم با بیان اینکه ویژه برنامه‌های هفته ملی‌ پارالمپیک تا بیست و چهارم مهر ماه ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: امیدوارم در این مناسبت ارزنده مسئولان استان را با گوشه‌ای از نیازهای این عزیزان برای بهبود سلامت روح و جسم خود و همچنین دستاوردهایی که عزیزان ورزشکار معلول برای استان قم داشته‌اند، آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی پارالمپیک امسال در حالی اجرا می‌شود که در سال منتهی به بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل هستیم و امیدوارم که از این فرصت برای حضور موفق در این رخداد مهم بهره‌برداری مثبتی انجام بدهیم.

پیروزمنش در پایان اظهار کرد: ما روی ورزشکاران یکی دو رشته برای حضور در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ حساب کرده‌ایم ولی امیدواریم در انتخابی‌هایی که فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان برای کسب سهمیه این بازی‌ها در نظر گرفته بتوانیم سهمیه‌های خوبی کسب کنیم و ورزشکاران این هیئت مانند بازی‌های آسیایی ۲۰۱۶ این‌بار نیز خوش بدرخشند.

انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 33080

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/interview/33080/برگزاری-برنامه-های-هفته-پارالمپیک-ویژه-ورزشکاران-معلول-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir