کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محافظت از گیاهان فضای سبز قم در برابر سرما

قم نیوز , 4 دی 1400 ساعت 10:23

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای عملیات محافظت گیاهان در برابر سرما با سه روش خبر داد.


به گزارش قم نیوز پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اقدامات گیاه پزشکی محافظت از سرما و سرمازدگی گیاهان فضای سبز اظهار کرد: با توجه به تنوعی که در گیاهان فضای سبز وجود دارد، برخی گونه‌ها در برابر سرما حساسیت بیشتری دارند و لازم است قبل از رسیدن فصل سرما محافظت از آن‌ها و یا افزایش مقاومت آن‌ها صورت گیرد.

او افزود: برخی گونه‌ها چون ختمی، شاه‌پسند، اختر برای محافظت از سرما پایه‌های مادری‌شان به گلخانه منتقل‌شده و در آنجا محافظت‌شده و پس از رفع خطر سرمازدگی بازگردانده می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان این که برای برخی دیگر از گونه‌ها عملیات پوشش دهی انجام می‌شود تصریح کرد: نخل‌هایی که عمر چندانی نداشته و یا زینتی هستند نیز نسبت به سرما حساسند و این عملیات برای آن‌ها نیز صورت می‌گیرد.

به گفته وی، در عملیات پوشش دهی یا کل گیاه داخل کاور پلاستیکی قرار می‌گیرد و یا تنه آن‌ها به وسیله کاور استاندارد و مناسب پوشانده و محافظت می‌شوند.

جوادیان روش سوم محافظت گیاهان در برابر سرما را کود آبیاری دانست و گفت: این روش پرکاربردترین راهکار برای حفظ گیاهان در برابر سرما است که تا قبل از شروع فصل سرما دو تا سه نوبت با فاصله ۱۵ روز انجام‌شده است.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 101810

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/101810/محافظت-گیاهان-فضای-سبز-قم-برابر-سرما

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir