کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام زیارت عاشورا تولی و تبری است

خبرگزاری فارس , 18 آذر 1391 ساعت 15:42

قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ۳۱ لعن و ۲۰ سلام در زیارت عاشورا وجود دارد گفت: پیام اصلی زیارت عاشورا، همانا تولی و تبری است که از جمله فروع دین و در واقع اصول عملیه اسلام است.


به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سعیدی پیش از ظهر امروز طی سخنانی در جمع مسئولان، پایوران و سربازان سپاه علی بن ابیطالب(ع) که با حضور سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه قم و حجت الاسلام والمسلمین اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در حسینیه سپاه استان برگزار شد با اشاره به جایگاه بسیار رفیع زیارت عاشورا در فرهنگ شیعی اظهار داشت: زیارت عاشورا حقیقتا زیارتی است که مشابه و نمونه‌ای ندارد.

وی افزود: زیارت عاشورا از چنان عظمتی برخوردار است که جزو سیره ثابت عرفا، علما، شیفتگان اباعبدالله الحسین (ع) و همه شیعیان محب ایشان از بعد از قیام عاشورا تاکنون بوده است و سفارش‌های بسیار موکدی نیز نسبت به قرائت آن در همه ایام سال وارد شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ۳۱ لعن و ۲۰ سلام در زیارت عاشورا وجود دارد گفت: پیام اصلی زیارت عاشورا، همانا تولی و تبری است که از جمله فروع دین و در واقع اصول عملیه اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: همه ایام سال جزو ایام زیارتی سیدالشهدا(ع) است و ما این را از کلام امام باقر(ع) آموخته‌ایم.

سعیدی افزود: نکته مهم دیگری که باید حتماً به آن توجه داشت این است که قرائت زیارت عاشورا، تنها برای ثواب نیست بلکه اعلام دوستی با دوستان خدا و اهل بیت(ع) و ابراز نفرت و دشمنی با دشمنان آن‌هاست.

سعیدی در ادامه با اشاره به اینکه ما حتی در آب خوردن نیز با سلام بر امام حسین (ع) و لعنت بر قاتلان ایشان تولی و تبری را به جا می‌آوریم، گفت: به راستی زندگی چیزی جز عشق به ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین (ع) و نیز تبری و لعنت فرستادن بر دشمنان این بزرگواران نیست.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: زیارت عاشورا یک زیارت به روز، کاربردی و فریادگر پیام «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است.

وی با تاکید بر اینکه حب و بغض شیعه در زیارت عاشورا به خوبی تبلور یافته است تصریح کرد: ما با همین اشک ریختن‌ها بر سیدالشهدا(ع) و روضه‌ها و توسل‌ها و نیز «یا زهرا(س)» و «یا حسین(ع)» گفتن‌ها بود که در جریان پیروزی انقلاب و نیز دفاع مقدس به یاری خدا موفق بودیم و توانستیم عزت و استقلال و شرف خود را به خوبی حفظ کنیم.

انتهای پیام/115/


کد مطلب: 10350

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/10350/پیام-زیارت-عاشورا-تولی-تبری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir