کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار منطقه یک قم خبر داد:

نصب جدول پلیمری برای نخستین بار در قم

خبرگزاری فارس , 23 آذر 1391 ساعت 21:26

قم نیوز: شهردار منطقه یک قم از نصب جدول پلیمری در سطح این منطقه و برای نخستین بار در پل فرهنگ خبر داد.


به گزارش قم نیوز، مهندس قلیچ  با بیان اینکه جدول پلیمری دارای مزایای زیادی است، اظهار کرد: این جداول دارای طول ۳۳ متر و ارتفاع ۲۶ سانتی‌متری هستند که به دلیل دارا بودن مواد پلیمری uv سه سال گارانتی رنگ دارد.

وی ادامه داد: زیبایی، استقامت و ایمنی بالا، سبب استفاده از آن در خیابان‌ها شده و روی زمین‌های آسفالت و بتونی به صورت H در کنار هم قرار می‌گیرد و رول پلاک می‌شود.

شهردار منطقه یک قم با بیان اینکه اینگونه جداول از نظر قیمتی به صرفه است، عنوان کرد: تاکنون به این شیوه از پل فرهنگ به سمت خیابان ۱۹ دی به طول ۱۰۰ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جدول‌گذاری شده است.

وی در خصوص دیگر مزیت‌های این جدول‌ها ابراز داشت: این جداول چون ارتفاع بالایی ندارند، دید رانندگان را کور نمی‌کنند و در موقع بروز تصادف، خسارت جدی به خودرو وارد نمی‌شود؛ در واقع ضریب امنیتی بالایی برای شهروندان و خود شهر دارد.

قلیچ با بیان اینکه در گذشته منطقه چهار شهرداری قم از این جداول استفاده می‌کرد، عنوان کرد: در طرح اصلاح هندسی از پل فرهنگ تا خیابان ۱۹ دی از این جداول به صورت آزمایشی استفاده خواهد شد و در صورت تأیید در دیگر خیابان‌های منطقه از آن استفاده می‌شود.

قلیچ همچنین از اصلاح هندسی رمپ رودخانه به سمت خیابان شهید بیطرفان خبر داد و افزود: حدفاصل رمپ رودخانه تا خیابان شهید بیطرفان تصادفات زیادی به وقوع می‌پیوست، به همین دلیل شهرداری منطقه تصمیم به اصلاح آن با گذاشتن میدان کوچکی در این فاصله و تغییر مکان رمپ به منظور تردد خودروها گرفت.

وی ادامه داد: این طرح که از ابتدای آذرماه آغاز شده و قرار است طی یک‌ماهه به بهره‌برداری برسد، ۱۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد.

انتهای پیام/۱۱6/


کد مطلب: 10486

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/10486/نصب-جدول-پلیمری-نخستین-بار-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir