کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله اعرافی: گفتمان انقلاب اسلامی تنها مقاوم فعال در مقابل تحمیل فرهنگی غربی است

قم نیوز , 25 تير 1401 ساعت 11:27

رئیس سازمان ملی تعلیم‌ و تربیت کودک در دیدار با آیت الله اعرافی بر معنویت‌گرایی و خانواده محوری، دو عنصر اصلی نظام آموزشی و تربیتی تاکید کرد.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله اعرافی در دیدار رئیس سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک، گفتمان انقلاب اسلامی را تنها مقاوم فعال در مقابل تحمیل فرهنگی غربی توصیف کرد و گفت: ایران اسلامی یک‌تنه در مقابل اقدامات و طراحی‌های پیچیده و ابزار‌های متنوع تمدن غربی برای استحاله فرهنگی ملت‌ها، ایستادگی می‌کند.

 
مدیر حوزه‌های علمیه بر اهمیت حضور فعال در صحنه فرهنگ بین‌الملل و پرهیز از خستگی در نقد و تحلیل رویداد‌های بین‌المللی تأکید کرد و گفت: باید ضمن تولید محتوا و تبیین دقیق شرایط، نظریات و تحلیل‌های پویایی را برای ادامه راه ترسیم نماییم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در کنار فعال‌سازی ظرفیت‌های نظریه‌ساز، همواره باید ارائه و تبیین زیبای گفتمان پویای فرهنگ اسلامی را مبتنی بر ادبیات جهانی دنبال نماییم.
 
وی افزود:جمهوری اسلامی ایران در برخی از حوزه‌های آموزشی در جهان پیشتاز است؛ نیاز است تا تبیین دقیق و درستی نسبت به ظرفیت و استعداد‌های کشور داشته باشیم؛ چرا که ایران اسلامی از اقلیت پنداری آموزش بانوان، به سمت ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر ارزش‌های دینی و فرهنگی حرکت نموده است.
 
مجتبی همتی فر نیز در ابتدای این دیدار، ضمن ارائه تاریخچه‌ای از تأسیس سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک به موضوع آموزش و دگرگونی‌های آموزشی در عرصه بین‌المللی اشاره و گزارشی از اجلاس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد ارائه کرد 
 
همتی فر با تأکید بر این که نیازمند تدوین الگوی بومی توسعه پایدار آموزشی در کشور هستیم، گفت: معنویت‌گرایی و خانواده محوری دو عنصر اصلی نظام آموزشی و تربیتی و مشترک میان تمام ادیان و مکاتب جهانی است که همواره باید مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

انتهای پیام / 106 


کد مطلب: 105288

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105288/آیت-الله-اعرافی-گفتمان-انقلاب-اسلامی-تنها-مقاوم-فعال-مقابل-تحمیل-فرهنگی-غربی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir