کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برای توسعه قم نیازمند معرفی بیشتر استان به هموطنان هستیم

خبرگزاری فارس , 29 مهر 1401 ساعت 20:12

معاون امور زائرین استانداری قم با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان قم گفت: برای توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان نیازمند مشارکت دستگاه‌ها جهت معرفی بیشتر قم به مردم کشور هستیم.


به گزارش قم نیوز ابوالقاسم مقیمی امروز اظهار کرد: امسال چهارمین سال از نام‌گذاری روز قم است که به مناسبت سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت معصومه(س) به قم، این حرکت مهم فرهنگی انجام شد.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته برنامه‌های متنوع و متعددی برای معرفی این روز و شهر قم به مردم برگزار می‌شد، این روز فرصت مغتمی است برای بیان ظرفیت قم و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان که می‌توان نهایت استفاده را کرد.

معاون امور زائرین استانداری قم در ادامه افزود: برکات وجود گرانقدر حضرت فاطمه معصومه(س) در تاریخ و زندگی مردم قم ظرفیت خوبی برای تحول ایجاد کرده و از این تحول چشمگیر باید استفاده مناسبی در زمینه‌هایی مانند میراث فرهنگی و پرداختن به امور زائرین شود که باعث رونق‌بخشی بسیار زیاد در کسب‌ و کار‌های مختلف می‌شود.

مقیمی عنوان کرد: برای بزرگداشت هرچه بهتر روز قم و استفاده از ظرفیت‌های غنی این روز نیازمند حضور دستگاه‌ها هستیم تا بتوانیم قم را نه تنها به هم‌استانی‌ها بلکه به هموطنان و مردم ایران بهتر معرفی کنیم و زمینه‌ساز حضور آن‌ها در شهر کریمه باشیم.

وی در ادامه گفت: ما نیاز داریم در سیر تحولات فرهنگی و اجتماعی محتواهای تاثیرگذار بسیاری تولید کنیم و سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم بهانه خوبی است تا بهتر و بیشتر به این مسئله بپردازیم.

مقیمی خاطرنشان کرد: روز قم متعلق به یک دستگاه دولتی یا اداری نیست، همه دستگاه‌ها باید مشارکت حداکثری در این موضوع داشته باشند، در سال‌های مختلف فراز و نشیب‌هایی در همکاری دستگاه‌ها وجود داشت ولی به لطف برکت خون شهدا و با توجه به اینکه در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدا هستیم روز قم امسال هم بوی شهدایی گرفته است.

معاون امور زائرین استانداری قم: مجموعه استانداری قم هم مانند سال‌های گذشته برنامه‌ریزی خوبی را در این فرصت ۱۷ روزه از ورود حضرت معصومه(س) به قم تا وفات شهادت‌گونه ایشان انجام داده و در سطح شهر اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد تسهیلات زائرین به صورت اتوماتیک در هر مناسبت برای تمامی دستگاه‌ها شرح وظیفه و ماموریت تعریف می‌شود تا مناسب‌های مختلف باشکوه خاص خود برگزار شود، در کنار حضور دستگاه‌ها باید از ظرفیت‌های مردمی هم برای بهتر برگزار کردن مراسمات استفاده کنیم.

پایان پیام/ 137


کد مطلب: 106742

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/106742/توسعه-قم-نیازمند-معرفی-بیشتر-استان-هموطنان-هستیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir