کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله جوادی آملی:

امروز حوزه علمیه قم مرکز علمی جهان است

خبرگزاری ايرنا , 6 دی 1391 ساعت 18:35

قم نیوز: آیت الله عبدالله جوادی آملی از اساتید عالی حوزه علمیه قم گفت: امروز حوزه علمیه قم مرکز علمی جهان اسلام است و از بیش از 70 کشور، طلبه ها در آن مشغول تحصیل هستند.


به گزارش قم نیوز، ایشن  روز چهارشنبه در درس تفسیر قرآن کریم در مسجد اعظم قم گفت: این جایگاه عظیم علمی در شهر مقدس قم به برکت انقلاب اسلامی، رهبری امام(ره) و خون پاک شهدا حاصل شده است.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه هجرت یکی از مسایل مهم دین اسلام و تاکیدات زیادی بر آن شده است افزود: طلاب حوزه های علمیه پس از تحصیل باید به بلاد رفته و با تشکیل حوزه های علمیه و تبلیغ دین زمینه حضور افراد دیگر در قم را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: شهر مقدس قم برکت علمی خاصی داشته و تحصیل در این شهر و در کنار مضجع شریف حضرت معصومه(س) و مراجع معظم تقلید برکات ظاهری و باطنی قابل درکی دارد.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرات گناه در زندگی انسان افزود: گناه در حقیقت و باطن سمی است که انسان می خورد اما به جهت کم بودن ظرفیت خود متوجه این سم نمی شود.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در دنیا به مانند افراد تخدیر شده، درکی نسبت به عمل نادرست خود ندارند و در آخرت متوجه قبح عمل دنیوی خود می شوند.

آیت الله جوادی آملی گفت: مرگ برای انسان وجود نداشته و انسان همواره از نشئه ای به نشئه دیگر منتقل می شود فلذا باید مدام مراقب رفتار خود باشد و ره توشه ای ابدی برای خود فراهم کند.


انتهای پیام/۱۱۶/


کد مطلب: 10916

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/10916/امروز-حوزه-علمیه-قم-مرکز-علمی-جهان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir