کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اشغال ۸۵ درصدی تخت‌های گردشگری رسمی در قم

ایسنا , 11 بهمن 1402 ساعت 0:50

گزارشگر : تحریریه قم نیوز

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم اظهار کرد: در سال جاری به صورت میانگین، ۸۵ درصد تخت‌های گردشگری رسمی استان قم در خانه‌مسافر، هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیرها توسط مسافران اشغال شده است.


به گزارش قم نیوز،علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی استان قم در خصوص بازدید از اماکن تاریخی در سال جاری، اظهار کرد: خانه تاریخی زند، خانه تاریخی ملاصدرا، کاروانسرای دیرگچین، تپه قلی‌درویش و موزه مراجع به ترتیب بیشترین بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۶ شهریور امسال پرونده کاروانسراهای ایران تأیید شد و کاروانسرای دیر گچین قم به ثبت جهانی رسید، افزود: با ثبت شدن کاروانسرای دیرگچین در فهرست آثار یونسکو، بازدید از این مکان تاریخی مربوط به دوره صفوی در سال جاری افزایش یافته و به حدود ۵ هزار بازدید رسیده است.

ارجمندی تصریح کرد: در سال جاری به صورت میانگین، ۸۵ درصد تخت‌های گردشگری رسمی استان قم در خانه‌مسافر، هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیرها توسط مسافران اشغال شده است.

وی با اشاره به این که ۱۲ هزار و ۷۳۷ تخت اقامتی رسمی در قم برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی آماده است، گفت: تعداد کل تأسیسات اقامتی رسمی استان شامل ۲۷۲ مورد است که در این تعداد، ۴ هزار و ۶ اتاق وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، اظهار کرد: تعداد خانه‌مسافرهای رسمی و قانونی قم را ۲۰۰ واحد است؛ ۷۰ واحد اقامتی هتل و هتل‌آپارتمان و ۸۵ مهمانپذیر فعال نیز در استان وجود دارد.
ارجمندی عنوان کرد: سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر از داخل و خارج کشور وارد قم می‌شوند که بیشتر گردشگران خارجی از کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، لبنان، بحرین و سوریه هستند.


کد مطلب: 110137

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/110137/اشغال-۸۵-درصدی-تخت-های-گردشگری-رسمی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir