کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم خبر داد؛

تجلیل از هنرمند قمی در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر

قم نیوز , 2 اسفند 1402 ساعت 21:07

گزارشگر : تحریریه قم نیوز

علیرضا ارجمندی گفت: یکی از هنرمندان استان قم در هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان «سرو سیمین ۸» موفق به دریافت تندیس سرو سیمین در بخش ملی شد.


به گزارش قم نیوز،علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دوم اسفندماه بیان کرد: علی‌اکبر رمضانی از هنرمند استان قم در رشته هنری حکاکی روی نگین انگشتر و قلم‌زنی بر روی رکاب نقره فعالیت می‌کند و در جشنواره مذکور تندیس سرو سیمین را در بخش ملی دریافت کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با بیان این که آیین اختتامیه جشنواره مذکور در برج میلاد شهر تهران برگزار شد، افزود: این مراسم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاونان و مدیران این وزارتخانه و اهالی فرهنگ و هنر انجام شد.

وی تصریح کرد: ۱۴ اثر از ۱۲ هنرمند استان قم در نمایشگاه جشنواره «سرو سیمین ۸» در برج آزادی شهر تهران به نمایش عمومی گذاشته شد.

ارجمندی افزود: اکرم کریمی بلوری، لیلی عظیمی فهیم، جواد رحمتی مطلق، عباس رحیمی ایمانی، محمد سلمانی، امیرحسین میرقیصری، حمید قاسمی‌زاده، علی‌اکبر رمضانی، محمد نجف‌زاده، مصطفی آزادی، حمید قاسمی‌زاده و سید سجاد موسوی؛ اسامی این هنرمندان است.

وی با بیان این که جشنواره «سرو سیمین ۸» با شعار «پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی» برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره، فرصتی برای استفاده از ظرفیت دیگر جشنواره‌های مرتبط با بخش صنایع‌دستی است.


کد مطلب: 110244

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/110244/تجلیل-هنرمند-قمی-جشنواره-بین-المللی-صنایع-دستی-هنرهای-سنتی-فجر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir