کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست اداره کل راه‌آهن استان قم خبر داد

افزایش 15 درصدی قطارهای مسافربری در ایام نوروز

خبرگزاری فارس , 13 اسفند 1391 ساعت 20:17

قم نیوز: سرپرست اداره کل راه‌آهن استان قم از افزایش 15 درصدی قطارهای مسافربری در ایام نوروز خبر داد.


به گزارش قم نیوز، فرشاد زادخور اظهار کرد: کمربند ریلی قم در دهه سوم اسفندماه به منظور انتقال قطارهای باری از داخل شهر به خارج از شهر با ۶۰ کیلو‌متر طول و اعتباری بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان قم افتتاح خواهد شد.

وی افزود:‌ مراحل احداث و تکمیل سالن ترانزیت و سکوی مسافرگیری ایستگاه قم با ۵۵۰ متر طول و چهار متر عرض و همچنین سکوی شماره یک با ۶۰۰ متر طول و ۱۰ متر عرض به دلیل رفاه حال مجاورین و زائران انجام شده است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست اداره کل راه‌آهن استان قم ادامه داد: ۹ ایستگاه نیز در زیر‌گذر هندیان و اسماعیل‌آباد تا انتهای پل کارگر به منظور رفاه اهالی منطقه ایجاد شده است.

زادخور تصریح کرد: در ایستگاه محمدیه روزانه ۴۰ مسافر در مسیر تبریز، بندرعباس، شیراز، اصفهان، کرمان، یزد و خرمشهر تردد می‌کنند و در مجموع ۲۰ هزار نفر ترانزیت می‌شوند.

وی خاطر‌نشان کرد: روزانه دو هزار نفر در ایستگاه مرکزی جابه‌جا می‌شوند و هفته‌ای دو بار نیز در مسیر تهران و اهواز تردد دارند.

سرپرست اداره کل راه آهن استان قم تصریح کرد: حمل و نقل باری نیز امسال نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

زادخور اضافه کرد: در ایام نوروز نیز با افزایش ۱۵ درصدی قطار در بخش مسافران نوروزی ظرفیت و آمادگی لازم را خواهیم داشت.

وی گفت: از ۲۴ اسفندماه لغایت ۱۵ فروردین‌ماه ۹۲ برنامه‌های قطار‌های نوروزی اجرایی شده است و آماده ارائه خدمات به شهروندان هستیم.

انتهای پیام/۱۱۶/


کد مطلب: 12436

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/12436/افزایش-15-درصدی-قطارهای-مسافربری-ایام-نوروز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir