کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با شعار یاس نبوی از 20 تا 26 فروردین صورت می‌گیرد:

اعزام هزار مبلغ در ایام فاطمیه به سراسر کشور

خبرگزاری فارس , 17 فروردين 1392 ساعت 12:32

قم نیوز: مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام بالغ بر هزار مبلغ از بیستم تا بیست و ششم فروردین با شعار یاس نبوی خبر داد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد شعبانی با اشاره به اعزام مبلغ در ایام نوروز و فاطمیه اظهار کرد: ۷۰۰ مبلغ در طرح آرامش بهاری و ۳۰۰ نفر به صورت تبرئی در ایام نوروز به تبلیغ اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ در ایام فاطمیه بر اساس نیاز و تقاضای استان‌ها صورت می‌گیرد تا مبلغان به تبلیغ در زمینه ویژگی‌های حضرت زهرا(س) بپردازند.

مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ۹ هزار پرونده اعزام مبلغ در سازمان اوقاف و امور خیریه تشکیل شده که از این تعداد ۶ هزار نفر فعال هستند.

وی از اعزام بالغ بر هزار نفر مبلغ با شعار یاس نبوی در ایام فاطمیه خبر داد و افزود: این مبلغان از ۲۰ تا ۲۶ فروردین اعزام می‌شوند و در امامزاده‌ها و برخی از مساجد به تبلیغ می‌پردازند.

شعبانی عنوان داشت: برگزاری منبر، سخنرانی، روضه‌خوانی و خیمه‌های معرفت از جمله فعالیت‌های مبلغان در ایام فاطمیه است.

وی یادآور شد: مبلغان در مدت تبلیغ خود به آشنایی جامعه با فرهنگ فاطمی، جایگاه فاطمه در دفاع از ولایت امیر المؤمنان(ع) و دفاع از ولایت با محوریت خطبه حضرت زهرا(س) می‌پردازند.

مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تفاوت تبلیغ در ایام فاطمیه سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: روش تبلیغ در سال گذشته به صورت تبلیغ چهره به چهره صورت می‌گرفت ولی امسال بیشتر تمرکز برنامه‌ها روی خیمه‌های معرفت است.

وی خاطرنشان کرد: امسال خیمه‌های معرفت در کل کشور به خوبی درخشیدند و برای نخستین بار خیمه‌های معرفت به منظور تبلیغ دین در تخت جمشید برپا شد.

شعبانی یادآور شد: مبلغان از اعزام در سخت‌ترین شرایط استقبال می‌کنند و تاکنون مشکلی در این زمینه گزارش نشده است.

وی با اشاره به مباحث ارائه شده در خیمه‌های معرفتی گفت: مشاوره خانواده، مشاوره جوانان، پاسخ به شبهات، مسائل شرعی و فقهی، کار با کودکان و نوجوانان و سخنرانی چند رسانه‌ای با دستگاه‌های پیشرفته را از جمله مباحث مطرح شده در این خیمه‌ها است.

مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه به تخصصی کردن امر تبلیغ اشاره کرد و افزود: در نظر داریم در زمینه وقف کلاس‌هایی پس از ایام فاطمیه برگزار کنیم تا مبلغان بتوانند در این زمینه به صورت تخصصی به فعالیت بپردازند.

وی عنوان داشت: تبلیغ ویژه کودکان و نوجوانان به منظور تخصصی‌سازی امر تبلیغ در اولویت قرار گرفته و در مرحله دیگر مشاوره و روانشناسی تخصصی در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/119/


کد مطلب: 13187

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/13187/اعزام-هزار-مبلغ-ایام-فاطمیه-سراسر-کشور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir