کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون خدمات شهری شهرداری قم خبر داد

نصب 57 المان فرهنگی و هنری در ایام نوروز

درگاه الکترونیک شهرداری قم , 14 ارديبهشت 1392 ساعت 10:17

قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: در زیباسازی، رنگ آمیزی‌های شوراع و پل‌ها اقدامات خوب و موثری در ایام نوروز انجام شد و 57 المان در این ایام نصب شد.


به گزارش قم نیوز، مهدی اصفهانیان‌مقدم در مراسم تجلیل از خادمین نوروزی مدیریت شهری که در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد گفت: با توجه به تاکیدات شهردار مبنی بر ارائه خدمات مطلوب به زائران، ۳ هزار نفر از پرسنل شهرداری به ارائه خدمت پرداختند و طرح‌های مختلفی به اجرا گذاشته شد.

وی عنوان داشت: قبل از سال جدید، پاکسازی معابر شهری و ورودی‌ها را انجام دادیم و حدود هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون خاک و نخاله از سطح شهر جمع‌آوری شد و این امر نقش موثری در پاکسازی سیما و منظر شهری داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری قم عنوان داشت: از جمله دیگر طرح‌های اجرا شده آماده سازی بوستان‌ها از جمله بوستان‌های ۱۰‌گانه بود که پس از آماده سازی و بهسازی در اختیار زائران قرار گرفت.

اصفهانیان‌مقدم تصریح کرد: طبق برآوردها ۳۰ درصد ماندگاری زائران در ایام نوروز در قم افزایش یافته و این مسئله ناشی از فراهم سازی زیرساخت‌ها ‌است و شهرداری در این زمینه نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی گفت: طبق نظر سنجی‌های صورت گرفته از همشهریان و زائران مشخص شد که ۷۷ درصد مردم از خدمات شهرداری در ایام نوروز رضایت کامل داشتند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات مناسب در ایام نوروز احداث پارکینگ زائر بود که در خدمت رسانی به زائران بسیار موثر بود و ظرفیت پارکینگ‌ها را به میزان ۲ هزار خودرو افزایش داد.

اصفهانیان‌مقدم تصریح کرد: با ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی در اطراف حرم، ظرفیت پارکینگ‌ها را برای نخستین بار در ایام نوروز به ۴ هزار خودرو در هسته مرکزی شهر رساندیم که این اقدام در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آمد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات موثر شهرداری در ایام نوروز راه اندازی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی به زائران و مسافران بود و در این راستا هشت ایستگاه مرکزی و ۱۵ ایستگاه فرعی دایر شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: در این ایستگاه‌ها بروشورهای فرهنگی و آشنایی با شهر کریمه اهل بیت(ع) در اختیار زائران و مسافران قرار گرفت.

اصفهانیان‌مقدم گفت: در زیباسازی، رنگ آمیزی‌های شوراع و پل‌ها اقدامات خوب و موثری در ایام نوروز انجام شد و ۵۷ المان در این ایام نصب شد.

وی افزود: همچنین هشت سفره هفت سین در مناطق شهری قم احداث شد که سفره هفت سین منطقه هشت از سوی سازمان میراث فرهنگی به ثبت کشوری رسید.

انتهای پیام/۱۱۶/


کد مطلب: 13844

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/13844/نصب-57-المان-فرهنگی-هنری-ایام-نوروز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir