کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه علمیه قم:

منتظر واقعی باید زندگی خود را بر رضایت حضرت حجت(عج) منطبق نماید

خبرگزاری تسنیم , 4 تير 1392 ساعت 11:44

قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: منتظر واقعی برمبنای خواست و دستور امامش عمل می‌کند و رضایت آن حضرت را در زندگی مد نظر قرار می‌دهد.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد امین بالادستیان ظهر دیروز در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: منتظران بر مبنای سیره عملی و روایی امام معصوم حرکت می‌کنند و در این راه با بصریت و بینش، وفادارانه گام بر می‌دارند.
 
وی افزود: فرد منتظر به دنبال و همراه با انبیاء و اولیاء و صلحا گام بر می‌دارد و مهره ارزشمندی در دست امام زمانش است.
 
این پژوهشگر عرصه مهدویت تصریح کرد: امام زمان به یارانی وفادار و در عین حال بصیر و آگاه نیازمند است، کسانی که مانند یاران حسین بن علی(ع) تا پای جان در بیعت امامشان بمانند.
 
وی افزود: امور در زمان ظهور فقط با معجزه انجام نمی شود بلکه مردم و بندگان صالح به یاری حضرت می‌شتابند و با یاری ایشان، زمینه‌های ظهور فراهم می‌شود و جامعه براساس نظر امام معصوم اصلاح می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام زمان بر جامعه مدیریت می‌کند، تصریح کرد: امام به دو صورت هدایت باطنی و کمک به مردم به اندازه ظرفیتشان، بر جامعه مدیرتی می‌کند. بخشی از مدیریت امام نیز غیر مستقیم است و از طریق کارگزاران و نائبان و روات حدیث که همان علما است، صورت می‌گیرد.
 
بالادستیان تصریح کرد: در زمان غیبت صغری، نواب اربعه واسطه مردم و امام بودند و در زمان غیبت کبری، نواب عام که همان علما هستند، واسطه غیر مستقیم با امام هستند.
 
وی به حدیث شریف صادره از ناحیه امام زمان اشاره کرد و گفت: امام می‌فرمایند فامالحوادث الواقعه، فارجعوا الی روات حدیثنا و این روات حدیث، عالمان دین هستند که پاسخ گوی مردم هستند و دست مردم را در گذرگاه‌ها می‌گیرند.
 

انتهای پیام /122


کد مطلب: 14614

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/14614/منتظر-واقعی-باید-زندگی-خود-رضایت-حضرت-حجت-عج-منطبق-نماید

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir