کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فیلم کوتاه از تبار حبیب از قم رتبه دوم فیلم کوتاه جشنواره مهاجرانه ها را کسب کرد

خبرگزاری ايسنا , 19 تير 1392 ساعت 14:15

قم نیوز: فیلم کوتاه از تبار حبیب با تدوینگری و کارگردانی مصطفی کوچکی پاسدار قمی، رتبه دوم فیلم داستانی کوتاه نخستین جشنواره مهاجرانه ها را به خود اختصاص داد.


به گزارش قم نیوز، مصطفی کوچکی در این باره اظهار داشت: شهید احمد کوچکی پیرترین شهید هشت سال دفاع مقدس می باشد که از خاطرات زندگانی او برای تهیه فیلم کوتاه داستانی از تبار حبیب استفاده کرده ایم.
 
وی افزود: روستای چوپوق لوی همدان محل زندگی شهید احمد کوچکی و مکان فیلم برداری این فیلم کوتاه بوده است.
 
وی از احمد کوچکی به عنوان حبیب بن مظاهر دفاع مقدس نام برد و گفت: به همین علت این فیلم کوتاه را از تبار حبیب نام گذاری کرده ایم.
 
این پاسدار قمی زمان پخش این فیلم کوتاه را به مدت هفده دقیقه دانست و بیان داشت: برای تهیه این هفده دقیقه، سه ماه نوشتن فیلم نامه، نه روز تصویر برداری و 45 روز تدوین به طول انجامیده است.
 
وی با توجه به اهمیت ساخت فیلم ویژه شهدا و تمایز این کار از دیگر کارهای هنری تصریح کرد: از خلاقیت ها و نوآوری های گوناگونی در زمینه ی تصویر برداری این فیلم کوتاه استفاده شده است.
 
مصطفی کوچکی با اشاره به استفاده از فیلم نامه ای ساده در این اثر هنری یادآور شد: مخاطبین هنگام دیدن فیلم کوتاه از تبار حبیب رابطه یی نزدیک و عاطفی با مفهوم این فیلم برقرار می کنند.
 
وی از زحمات ناینی پور، ابراهیم گل، ده آباد، جلیلی و شهبازی در راستای تهیه این فیلم داستانی کوتاه تشکر کرد و افزود: این افراد به ترتیب مسوولیت های فیلم برداری، صدا برداری، امور فنی، مشاور کارگردان و تهیه کننده را بر عهده داشتند.
 
گفتنی است، اختتامیه ی نخستین جشنواره علمی، ادبی، هنری حرکت های جهادی با حضور سردار افشار قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی، مصطفی بابایی دبیر جشنواره و مهدی فروتن رئیس فرهنگسرای انقلاب اسلامی و جمعی از فعالان و هنرمندان اردوهای جهادی کشور هفدهم تیرماه در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد.


انتهای پیام/122


کد مطلب: 15093

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/15093/فیلم-کوتاه-تبار-حبیب-قم-رتبه-دوم-جشنواره-مهاجرانه-کسب

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir