کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کمیته امداد شهرستان قم خبر داد:

بهره مندی 2400 یتیم قمی از خدمات کمیته امداد

خبرگزاری فارس , 30 تير 1392 ساعت 9:47

قم نیوز: مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان قم از بهره‌مندی 2 هزار و 402 نفر از ایتام قمی از خدمات کمیته امداد خبر داد.


به گزارش قم نیوز، اکبر رشیدی با اشاره به خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: 19 هزار و 710 خانوار و 5 هزار و 678 نفر دانش‌آموز و دانشجو زیر پوشش کمیته امداد هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 402 نفر ایتام زیر پوشش خدمات کمیته امداد شهرستان هستند که 12 هزار و 352 نفر از حامیان از این ایتام حمایت می‌کنند.
 
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان قم با بیان اینکه 28 هزار و 693 نفر بیمه شده از خدمات بیمه درمانی کمیته امداد استفاده می‌کنند گفت: 14 هزار و 245 نفر از وام خودکفایی بهره‌مند شدند و شغل برای آنها ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به ارائه مشاوره‌های شغلی به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پایداری شغل، توجیه اقتصادی و توجه به حضور سرپرست در کنار خانواده از جمله اهداف ارائه مشاوره‌های شغلی است.
 
رشیدی ادامه داد: خانواده‌ها برای دریافت وام باید مشاغل خانگی ایجاد کنند تا در کنار خانواده باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر اعضای خانواده‌ بیکار باشند، در صورت داشتن مدارک مهارتی با هدف پیشگیری، تقویت و تحکیم روابط خانواده به آنها وام اعطا می‌شود.
 
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان قم با اشاره به سابقه 10 ساله فعالیت پزشک خانواده در کمیته امداد گفت: افراد در حوزه درمان به پزشک خانواده معرفی می‌شوند و سپس مراحل درمانی خانواده‌ها از طریق پزشک خانواده پیگیری می‌شود.
 
وی ادامه داد: بر این اساس بیمار در صورت نیاز به متخصص، بستری شدن و آزمایشات از طریق پزشک خانواده هدایت می‌شود.
 
رشیدی عنوان داشت: کمیته امداد در این حوزه تمام هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کند و اگر مسیر درمانی خانواده‌ای به جز پزشک خانواده باشد، محدودیت برای تامین هزینه وجود دارد.
 

انتهای پیام/122


کد مطلب: 15393

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/15393/بهره-مندی-2400-یتیم-قمی-خدمات-کمیته-امداد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir