کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با عاشورای حسینی؛

مراسم سوگواری در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد

خبرگزاری ايسنا , 24 آبان 1392 ساعت 13:36

قم نیوز:‌ همزمان با سالروز عاشورای حسینی، مراسم سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با حضور جمعی از علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام  ناصر رفیعی در این مراسم با گرامیداشت شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش گفت:پس از گذشت سالها، حادثه عاشورا هنوز زنده و جاودان مانده اما از امویان و یزیدیان جز به بدی نامی باقی نماینده است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ضرورت برگزاری با شکوه مجالس عزاداری سید الشهدا افزود: اصحاب امام حسین(ع) با ایمان و اعتقاد راسخ خود به ولایت پایبند بودند و در راه اهداف سید الشهدا در اصلاح دین و تبیین ارزشهای اخلاقی و امر به معروف جان خود را فدا کردند.
 
وی تصریح کرد: اصحاب سید الشهدا هرگز حب دنیا را در دل خود جای ندادند از این رو جایگاه با عظمت خود را در بهشت مشاهده کردند و خالصانه در کربلا جان فشانی کرده و به شهادت رسیدند و وفاداری خود را به امام خود ثابت کردند.
 
رفیعی پایبندی به ولایت را یکی از درس های مهم عاشورا دانست و عنوان کرد: یاران با وفای امام حسین(ع) به گونه ای ایستادگی کردند که سید الشهدا در اوج وفاداری و فداکاری شان فرمودند که یاران و صحابه ای همچون شما وجود ندارد و این ارادت و خلوص نیت یاران امام را می رساند.
 
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: عاشورا درس های ارزشمند و بزرگی را در خود نهفته دارد که با عبرت گرفتن از کلاس درس عاشورا می توانیم به سعادت راه پیدا نمائیم اما اگر درگیر دنیا و مادیات آن باشیم هرگز به سعادت آخرت دست پیدا نخواهیم کرد و نمی توانیم بر نفس خود غلبه کنیم.
 
گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام مهدی میر باقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی به بیان ویژگی ها و خصوصیات سید الشهدا و اصحابش پرداخت همچنین مداحان اهل بیت(ع) در مصیبت عاشورا نوحه سرایی کردند.
 
انتهاي پیام/125


کد مطلب: 16597

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/16597/مراسم-سوگواری-دفتر-رهبر-معظم-انقلاب-قم-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir