کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله به مونوریل قم ادامه دارد

26 آبان 1390 ساعت 13:37

قم نیوز: روزنامه 19 دی استان قم که به تازگی مجوز توزیع کشوری را دریافت کرده است، تیتر اول امروز خود را به حمله به مونوریل قم اختصاص داده است و مونوریل قم را مورد حمله قرار داده است.


به گزارش قم نیوز، نشریه 19 دی استان قم  که تا به حال از تمامی ظرفیت‌های در دسترس خود برای فعالیت بر علیه پروژه مونوریل قم استفاده کرده است، در حالی شماره 1337 خود را با تیتر "احداث مونوریل در قم کار اشتباهی است" به روی دکه‌ها فرستاده است که عامدانه نام گوینده این حرف را حذف کرده است. اما این تیتر از زبان چه کسی بیان شده است؟

انتقاد کننده‌ای که نشریه 19 دی این بار توانسته از آن برای پی گیری خط حمله به پروژه مونوریل قم استفاده کند، کسی نیست جز محسن هاشمی رفسجانی، مدیرعامل سابق متروی تهران. اما نشریه 19 دی از آن چنان وزنی برخوردار نیست که مستقیما با فرزند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مصاحبه کند و این مصاحبه را از پایگاه اعتدال که پایگاهی نزدیک به خاندان هاشمی رفسنجانی ارزیابی می‌شود، نقل کرده است.

19 دی از قول محسن هاشمی نوشته است: "دولت احمدی نژاد به قمی‌ها گفت اگر مونوریل را بسازید، اعتباری مشخص را به استان قم می دهیم و اگر نسازید این پول را نخواهیم داد. مشابه حرفی که به ما در تهران زدند؛ قمی ها هم گفتند دولت با ساخت مونوریل در قم سریع پول خواهد داد، چرا لج بازی کنیم"

ظاهرا نشریه 19 دی از یاد برده است که نقل یک سخن از کسی در یک جریده عمومی حتی اگر از منبع دیگری نقل شده باشد، نافی مسوولیت این نشریه نیست و چنین سخن کذبی که هیچ دلیل و مدرکی بر آن یافت نمی شود و تنها زاییده توهم آقای محسن هاشمی است، را نمی توان بدین شکل نقل کرد. البته سابقه 19 دی نشان داده است که وقتی سخنی، ولو کذب، تقویت کننده توهمات آن باشد، در این نشریه جایی برای انتشار خواهد یافت. چنان که سخنان بعضا نادرست آقای باقرپناهی علیه پروژه مونوریل بارها به تیتر نشریه 19 دی تبدیل شده است!

گفته دیگر آقای هاشمی رفسنجانی که در جریده زرد 19 دی نقل شده است، بسیار جالب است! ایشان گفته اند: "انرژی مصرفی مونوریل دو تا سه برابر انرژی مترو است و مقدار اصطکاک چرخ مونوریل نسبت به چرخ ریل مترو چیزی حدود 200 برابر است و به همین دلیل مونوریل زیاد استفاده نمی شود!"

با اندک استفاده ای از عقل خدادادی می توان متوجه شد که اصطکاک فلز با فلز در قطارهای مترو از اصطکاک چرخ ها و ریل های پلاستیک پوش قطارهای مونوریل کمتر است! اینکه در درجه اول آقای محسن هاشمی و در درجه دوم مسوولین نشریه 19 دی متوجه این مساله نشده اند نشان از دید سیاسی و غیر کارشناسی این آقایان به مونوریل است نه چیز دیگر!

درباره این مطلب و سایر مطالب غیر واقعی نشریه 19 دی حرف زیاد است اما از آنجا که تقریبا همگان دیگر این نشریه را به عنوان نشریه ای که دغدغه های سیاسی مدیران آن ملاک و معیار روزنامه نگاری اشان است، می شناسند، نیازی به گفتن این حرف ها نیست.

شاید اگر این نشریه توان سنگینی را که برای حمله به مونوریل گذاشته بود، روی برخی پروژه های واقعا گریه آور قم متمرکز می کرد، به جای نقل حرف های نادرست از آقازاده های مستعفی با اغراض خاص، کاری برای مردم قم انجام داده بود.

*تکمیلی: پاره‌ای از نکات ذکر شده در گزارش مربوط به شهرداران اسبق قم بود که با توجه به اصلاح این مشکلات در زمان شهردار فعلی، اصلاح شده است.


کد مطلب: 1662

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/1662/حمله-مونوریل-قم-ادامه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir