کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل انتقال خون قم خبر داد

اهدای ۷۳۰ واحد خون در تاسوعا و عاشورای حسینی در قم

خبرگزاری تسنیم , 27 آبان 1392 ساعت 9:42

قم نیوز: مدیر عامل سازمان انتقال خون قم گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، در قالب مانور عاشورایی انتقال خون ۷۳۰ واحد خون از مردم عزادار قم دریافت شد.


به گزارش قم نیوز، علی الهی، درباره آمار دریافت خون سازمان انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار کرد: در این دو روز 730 واحد خون از مردم استان قم جذب شد که بیشترین رده‌های سنی اهدا کنندگان خون را گروه سنی 30- 35 تشکیل می‌داد و گروه سنی 25 -30 سال در رده دوم بود.
 
وی تاکید کرد: تحصیلات اهدا کنندگان خون عاشورا و تاسوعای حسینی از زیر دیپلم  تا اساتید دانشگاه را شامل می‌شد که این نشان از شرکت همه اقشار جامعه در این امر خداپسندانه است.
 
الهی افزود: سازمان انتقال خون استان قم برای پاسخ‌‎گویی به این حجم از مراجعات، طرح مانور عاشورایی را برگزار کرد و موفق به پاسخ گویی به مراجعه کنندگان شد و با انجام این مانور  ذخیره خونی خوبی برای استان قم فراهم شده است.
 
مدیرعامل سازمان انتقال خون قم تاکید کرد: با توجه به حس نوع دوستی مردم استان و اهدای به موقع خون، استان قم تا کنون با مشکل کمبود خون مواجه نبوده است و  با توجه به زمان محدود نگهداری خون و فصل سرما، خون مازاد بر نیاز استان قم به استان‌های نیازمند به خون منتقل می‌شود.
 
الهی تاکید کرد: با انتقال خون‌های مازاد به استان‌های نیازمند، به هیچ عنوان شاهد امحای خون و ضایع شدن این عامل حیاتی نیستیم و قدر اهداء خون شهروندان قمی دانسته می‌شود.
 
انتهای پیام/ 125
 


کد مطلب: 16620

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/16620/اهدای-۷۳۰-واحد-خون-تاسوعا-عاشورای-حسینی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir