کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

1200 شهید از سایر ملل در قم مدفون هستند

خبرگزاری مهر , 26 آبان 1390 ساعت 17:58

قم نیوز: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بیان داشت: هزار و 200 نفر از شهدای سایر ملل در شهر قم مدفون هستند.


به گزارش قم نیوز، محمدکاظم پورامینی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار وزیر امور خارجه با خانواده شهدا و اسرای وزارت امور خارجه در قم که در محل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قم انجام شد، با اشاره به مدفون بودن هزار و ۲۰۰ شهید از سایر ملل در قم اظهار داشت: این شهدا در زمان جنگ طلبه و ساکن قم بودند که داوطلبانه به جبهه ها اعزام و در جنگ شهید شدند.

وی تصریح کرد: این شهدا از کشور های بسیاری از جمله عراق، پاکستان، افغانستان، فرانسه، بحرین، عربستان، الجزایر، لبنان و ... هستند.

تاکید بر صدور شناسنامه برای فرزندان شهدای سایر ملل در قم
پور امینی متذکر شد: امروز مشکل اصلی خانواده این شهدا شناسنامه است چرا که فرزندان آنها در قم متولد و در همین جا نیز بزرگ شده اند اما شناسنامه ندارند، البته این کار در حال پیگیری است و ما از وزارت امور خارجه می خواهیم تا در اجرای این پیگیری، تسریع صورت گیرد.

پیشنهاد اعزام کاروان خانواده شهدا و ایثارگر از قم به کشور لبنان
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از برنامه های ما در نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: پیشنهاد می شود برای ترویج بیش از پیش این فرهنگ کاروان هایی از خانواده شهدا و جانبازان استان قم به کشور لبنان اعزام شوند و در این خصوص با خانواده های شهدا در آن کشور تبادل نظر و تجارب و رای زنی فرهنگی داشته باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم یادآور شد: این خانواده ها می توانند به عنوان راوی، پیام انقلاب اسلامی را نیز به آن کشورها منتقل کنند.

انتهای پیام/۱۰۵


کد مطلب: 1679

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/1679/1200-شهید-سایر-ملل-قم-مدفون-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir