کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله حسینی بوشهری:

طلاب از مسائل روز کشور غافل نشوند

خبرگزاری تسنیم , 5 آذر 1392 ساعت 9:45

قم نیوز: مدیر حوزهای علمیه کشور گفت: یک طلبه باید از مسائل روز و مباحث سیاسی مطلع باشد چرا که این مهم از مطالبات امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در نشست مدیران مدارس حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه مدیریت مدارس علمیه صرفا اداری و دفتری نیست، اظهار کرد: مدیریت مدارس علمیه کاری عبادی است از آن جهت که خروجی و نتیجه آن امری مقدس و ادای وظیفه نسبت به دین، تربیت مبلغان و مروجان دین است.
 
مدیر حوزهای علمیه کشور افزود: برنامه‌ریزی دقیق برای طلاب در زمینه های علمی- تربیتی انتظاری است که مدیریت حوزه از مدیران مدارس دارد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه برنامه ریزی صحیح در حوزه‌ها رمز موفقیت است، خاطرنشان کرد: طلاب بایستی در کنار درس و مباحث علمی و اخلاقی خود در حوزه سیاسی نیز از اساتید فن و مورد تائید بهره ببرند تا در مباحث اجتماعی و مسائل روز نیز پیشرفت نمایند.
 
وی با بیان این نکته که مفاسد و آسیب های اجتماعی در کمین همه انسان هاست، تصریح کرد: راه رهایی از مفاسد و مخاطرات آن تقویت بنیه اخلاقی طلاب و مشارکت دادن در امور جاری مدارس علمیه است.
 
آیت الله حسینی بوشهری گفت: یک طلبه باید از مسائل روز و مباحث سیاسی مطلع باشد چرا که این مهم از مطالبات امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.
 
مدیر حوزهای علمیه کشور اولویت‌بندی در مسائل را از دیگر انتظارات مدیریت حوزه از مسئولان برشمرد و بیان کرد: مدیران حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها باید اهتمام ویژه‌ای دراین باره داشته باشد و در مسائل اهم و مهم کنند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تاخیر در کارها را از عوامل ناکارآمدی مدیریت عنوان کرد و گفت: زمان‌بندی، برنامه‌ریزی و دقت توام با سرعت در انجام امور مدیریتی بسیار مهم است، مدیران موفق حوزوی باید با رفتار صحیح و شایسته خود الگوی طلاب باشند.
 
وی به بیان ویژگی‌های مدیر موفق در برابر طلاب پرداخت و افزود: رعایت سجایای اخلاقی باید از خصوصیات مدیران مدارس علمیه باشد چرا که اگر مدیری خصایل اخلاقی و رفتاری نداشته باشد اثرگذاری خود را از دست می دهد.
 
آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر بهره گیری از تجربیات مدیران موفق، بیان کرد: بهره گیری از تجربیان مدیران موفق امری لازم و ضروری برای مدیران تازه کار است و این امر سبب استفاده بهینه از وقت است.
 
مدیر حوزهای علمیه کشور گفت: در مباحث علمی، مباحثه رکن اصلی حوزه های علمیه است که نظارت مدیران بر مباحثات طلاب سبب تقویت بنیه علمی طلاب، رفاق، انس و الفت طلاب با مدیران می شود.
 
انتهای پیام/ 125


کد مطلب: 16854

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/16854/طلاب-مسائل-روز-کشور-غافل-نشوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir