کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به همت مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی صورت گرفت

انتشار «نمایه بسیج» در فضای مجازی

خبرگزاری فارس , 5 آذر 1392 ساعت 11:35

قم نیوز: مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی به مناسبت هفته بسیج به تبیین نماد استقامت و رویش فداکاری پرداخته و نسبت به انتشار نمایه بسیج در فضای مجازی اقدام کرده است.


به گزارش قم نیوز، «نمایه بسیج» با ارائه پنج مطلب برگرفته از گزیده کتاب، مقالات، مجلات و پرسش و پاسخ به همت مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی و به مناسبت هفته بسیج در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
 
در این نمایه مناسبتی به عناوینی مانند بسیج آموزش استقامت، رویش فداکاری، مبلغ و بسیج، کارکردهای فرهنگی اجتماعی بسیج و مقایسه تطبیقی ارتش دولتی و ارتش ملی پرداخته شده است.
 
در بخشی از این نمایه آمده است: واژه بسیج در جامعه مذهبی ایران واژه‌ای آشناست و از شنیدن آن مفهومی برایش تداعی نکند.
 
در ادامه آمده است: اسوه‌های ایثار بسیج درخت پرثمری است که شکوفه‌های شکوهمند آن رایحه ایثار، اخلاص و مقاومت را در فضای انسانیت پراکنده می‌سازد و در بوستان بسیج دلاورانی گمنام پرورش یافته‌اند که با رشادت خالصانه عروج به سوی عرش، قدس و ملکوت را زمزمه کرده‌اند.
 
گفتنی است، عوامل متعددی در شکل‌گیری، رشد، توسعه و بالندگی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها ایفای نقش می‌کنند و شناسایی فهرست این عوامل و سپس طبقه‌بندی آن‌ها و تفکیک عوامل اصلی و اولیه با علل فرعی و ثانویه این واقعیت را آشکار می‌سازد.
 
این نمایه اکنون بر روی پایگاه حوزه نت قرار گرفته است و علاقه‌مندان می‌توانند برای خواندن این نمایه مناسبتی به نشانی اینترنتی ttp://www.hawzah.net/fa/subject/subjects/83003 مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/125


کد مطلب: 16868

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/16868/انتشار-نمایه-بسیج-فضای-مجازی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir