کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده قم درمجلس:

امام حسین(ع) اولین بیدارگر جهان اسلام محسوب می شود

خبرگزاری ايرنا , 1 آذر 1390 ساعت 13:42

قم نیوز: نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی گفت: حضرت امام حسین (ع) درحقیقت اولین بیدارگر جهان اسلام محسوب می شود.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علی بنایی درحاشیه بازدید از  نمایشگاه توانمندی های هیات مذهبی قم افزود: آن حضرت بیداری را در بین مسلمانان رواج داد و ایشان این برنامه را با حضور در مكه آغاز كردند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی كه درمنطقه ایجاد شده است گفت: فصل مشترك بیداری اسلامی دركشورهای اسلامی ظلم و دیكتاتوری می باشد.

بنایی ابراز داشت: امروز به بركت انقلاب اسلامی و تاثیر این انقلاب در كشورهای منطقه، موج بیداری اسلامی را در برخی كشورها شاهد هستیم و این بیداری هر روز بیشتر می شود.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام ماه محرم اظهار داشت:
هر كسی كه دارای فطرت انسانی باشد به مساله عاشورا و حماسه حسینی اعتقاد كامل دارد.

بنایی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش هیئات مذهبی در تبیین معارف عاشورایی اشاره كرد و ادامه داد: در این خصوص هیئات می توانند نقش مهمی داشته باشند.

وی تصریح كرد: از آنجا كه هیئات به صورت خودجوش شكل می گیرند و در آن از اقشار مختلف مردم حضور دارند لذا آنها با برنامه هایی كه در ایام محرم و مناسبت های مختلف برگزار می كنند می توانند در ترویج معارف عاشورایی و اهل بیت (ع) نقش به سزایی ایفا كنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های هیات مذهبی قم را یك اقدام بسیار مناسب ذكر كرد و ابراز داشت: برگزاری این نمایشگاه آن هم همزمان با فرا رسیدن ایام ماه محرم یك اقدام بسیار مفید می باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: در این نمایشگاه كه دریك فضای مذهبی و معنوی حاكم است هیئات ضمن نشان دادن توانمندی های خود،برنامه های مختلفی را نیز پیش بینی كرده اند.

سومین نمایشگاه توانمندی های هیات های مذهبی، با موضوع معارف عاشورایی و بیداری اسلامی یكشنبه گذشته در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم افتتاح شد.

در این نمایشگاه به موضوعاتی از قبیل امر به معروف و نهی از منكر، خطبه غدیر، خطبه حضرت زینب و فاطمه زهرا(س)، انحرافات و خرافات، مباحث مهدوی، معارف قرآنی پرداخته می شود.

این نمایشگاه تا سوم آذر در ۴۳ غرفه دایر است.

انتهای پیام/۱۱۰


کد مطلب: 1824

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/1824/امام-حسین-ع-اولین-بیدارگر-جهان-اسلام-محسوب-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir