کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله علوی گرگانی:

سرنوشت همه انسان‌ها در دست خداوند است

خبرگزاری تسنیم , 19 اسفند 1392 ساعت 12:10

قم نيوز:‌ آیت الله علوی گرگانی گفت: هیچ فردی نمی تواند ادعا کند که از آینده اطلاع دارد و تنها خالق جهان هستی از آینده آگاهی دارد و بر همین اساس سرنوشت همه انسان‌ها در دست خداوند است.


به گزارش قم نيوز، آیت الله محمد علی علوی گرگانی صبح امروز در دیدار با مربیان و اساتید دانشگاه های امام حسن (ع)، نیروی دریایی و علویان با اشاره به اینکه تاریخ دنیا سه مرحله دارد اظهار کرد: تاریخ دنیا شامل گذشته، حال و آینده است که مردم نباید به گذشته خود فکر کنند و تنها می توانند از تجربیات گذشته خود تجربه کسب کنند.

آیت الله علوی گرگانی افزود: مردم با مطالعه کتاب های تاریخی می توانند از وضعیت زندگی مردمان گذشته آگاهی پیدا کنند که امروزه به دلیل وجود رسانه ها و دنیای مجازی مردم از احوالات کشورهای دیگر به آسانی و در کمترین زمان آگاهی پیدا می‌کنند و ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به عدم آگاهی مردم از آینده عنوان کرد: هیچ فردی نمی تواند ادعا کند که از آینده اطلاع دارد و تنها خالق جهان هستی از آینده آگاهی دارد و افراد نمی‌دانند چه اتفاقی برایشان در آینده رخ می دهد و نسبت به امور آینده خود بی اطلاع هستند.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن کریم سرنوشت افراد را مشخص کرده است و در این راستا کسانی که اعمال صالح، زکات، خمس و نماز می خوانند اهل بهشت هستند و کسانی که این اعمال را رد کرده و به سمت اعمال زشت و ناپسند می روند اهل جهنم و دوزخ هستند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه خداوند بتدگان خود را فراموش نمی کند عنوان کرد: خداوند بندگان صالح خود را هیچ گاه فراموش نمی کند و در مقابل کسانی که خداوند را فراموش کرده اند در روز قیامت خداوند آنها را فراموش می کند و در آن روز این انسان ها از اعمال خود پشیمان هستند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کردک خداوند نیازی به اعمال صالح ما ندارد و تنها ما با انجام اعمال صالح می توانیم در روز قیامت رضای خداوند را کسب کنیم و به بهشت برویم.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 20512

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/20512/سرنوشت-همه-انسان-ها-دست-خداوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir