کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حسینی کاشانی خبر داد:

اجرای طرح آماری بررسی وضعیت مبلغان حوزوی

خبرگزاری مهر , 7 آذر 1390 ساعت 13:31

قم نیوز: معاون اجرایی مرکز آمار و اطلاعات حوزه علمیه از اجرای طرح آماری بررسی وضعیت مبلغان حوزوی به همت مرکز آمار و اطلاعات حوزه علمیه و مساعدت نهادهای اعزام کننده مبلغ خبر داد.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سیدروح الله حسینی کاشانی از اجرای طرح آماری بررسی وضعیت مبلغان حوزوی خبر داد و گفت: این طرح به همت مرکز آمار و اطلاعات حوزه علمیه و مساعدت نهادهای اعزام کننده مبلغ و در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تهیه آمار صحیح از وضعیت طلاب و حوزه‌های علمیه آغاز شد.

وی با اشاره به هدف از اجرای این طرح بیان داشت: این طرح به منظور بررسی و تحلیل آماری از وضعیت موجود طلاب اعزامی به سراسر کشور جهت تبلیغ صورت می‌گیرد.

حسینی کاشانی افزود: این طرح در راستای سیاست‌های برنامه ریزی شده حوزه علمیه به منظور داشتن اطلاعات کافی و دقیق از وضعیت مبلیغن حوزوی در سراسر کشور می باشد.

وی در ادامه بیان داشت: اطلاعاتی مانند؛ میزان آگاهی و دانش فردی و عمومی، تخصص‌ها، مدرک تحصیلی، سوابق تبلیغی، مکان و زمان تبلیغ، از جمله اطلاعات دریافتی بوده و ارائه آمار دقیق از تعداد مبلغین، بررسی پراکندگی محل اعزام طلاب در سال های مختلف و میانگین سنی از جمله مواردی است که در این طرح آماری به آن پرداخته می شود.

معاون اجرایی مرکز آمار و اطلاعات حوزه علمیه یادآور شد: این طرح نقش بسزایی در شناخت ظرفیت حوزه علمیه و برنامه ریزی و سیاست گذاری برای طلاب و مناطق تبلیغی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: زمانی اهداف و سیاست‌های پیش رو تحقق می‌یابد که کلیه نهادهای حوزوی و تبلیغی مشارکت ویژه ای در اجرای این طرح داشته باشند.

حسینی کاشانی اظهار داشت: معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سازمان حج و زیارت، نمایندگی ولی فقیه در سپاه، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، جامعه المصطفی العالمیه از جمله مراکز مرتبط با این طرح هستند.

وی ادامه داد: نتیجه جمع آوری اطلاعات از نهادهای مختلف تبلیغی ضمن روشن کردن وضعیت موجود، افق روشنی را برای تصمیم سازان و سیاستگذاران در عرصه تبلیغ مشخص می‌کند.

معاون اجرایی مرکز آمار و اطلاعات حوزه علمیه تاکید کرد: مرکز آمار و اطلاعات حوزه های علمیه با توجه به وظیفه ذاتی خود در خصوص تهیه، تولید و پردازش آمار و اطلاعات دقیق از بخش ها و فعالیت های مختلف حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی از یک سو و دستورات موکد مقام معظم رهبری در خصوص پرداختن به آمار طلاب و حوزه های علمیه از سویی دیگر، پس ازتدوین طرح و بررسی های کارشناسی، اجرای آن را در نیمه دوم سال ۹۰ آغاز کرده است.

وی یادآور شد: این طرح با همکاری نهاد های تبلیغی و تجمیع اطلاعات از بخش های مختلف، و پردازش و تحلیل آماری انجام می شود و نتیجه آن پس از تصویب شورای عالی حوزه های علمیه در اختیار سیاست گزاران و برنامه ریزان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۱۱۰


کد مطلب: 2056

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/2056/اجرای-طرح-آماری-بررسی-وضعیت-مبلغان-حوزوی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir