کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در دیدار با اعضا موسسه خیریه امدادگران عاشورا مطرح شد

تاکید امام جمعه قم بر توجه بیشتر به موسسات خیریه مذهبی

خبرگزاری تسنیم , 21 اسفند 1392 ساعت 17:10

قم نيوز: امام جمعه قم گفت: باید سعی کنیم که نام‌های مقدس را بر روی هر دستگاهی نگذاریم و اگر این کار را انجام دادیم باید بسیار مراقب باشیم تا آسیبی به آن نام نرسد و در راستای حفظ ارزش‌های آن بکوشیم.


به گزارش قم نيوز، آیت الله محمد سعیدی امروز در دیدار اعضاء موسسه خیریه امدادگران عاشورا با اشاره به ایجاد انگیزه کار خیر اظهار کرد: امیدواریم انگیزه کار خیر در همه افراد به وجود بیاید و همه این انگیزه کار خیر را در وجود خود حفظ کنند.

امام جمعه قم افزود: مؤسسات مختلفی با نیت خیر تشکیل می‌شوند که در طول زمان دچار آفت‌هایی می‌شوند و شما باید از درون مراقب باشید تا این دستگاه خیریه از شر آفت‌ها حفظ شود و مرتب با دعا و توسل صیانت شوند.

وی با اشاره به توجه ویژه شیطان به موسسات خیریه عنوان کرد: شیطان بسیار به مؤسسات خیریه توجه می‌کند و به فکر صدمه زدن به آن است و از سوی دیگر هر دستگاهی و هر تشکیلاتی احتیاج به مراقبت دارد به خصوص دستگاه‌هایی که به نام خیریه هستند احتیاج به مراقبت بیشتری دارند.

آیت الله سعیدی خاطر نشان کرد: باید سعی کنیم که نام‌های مقدس را بر روی هر دستگاهی نگذاریم و اگر این کار را انجام دادیم باید بسیار مراقب باشیم تا آسیبی به آن نام نرسد و در راستای حفظ ارزش‌های آن بکوشیم.

امام جمعه قم با اشاره به وجود حضرت معصومه (س) در شهر قم عنوان کرد: حضرت معصومه (س) نعمتی بزرگی برای شهر قم هستند زیرا که تنها دختری هستند که در هستی خداوند به او عنایت کرده و معصومه (س) نام گرفته است و حضور حضرت معصومه (س) در قم سبب عنایت بیشتر اهل بیت (ع) به قم شد.

وی تصریح کرد: تذکر به پیمان‌ها یکی از وظایف ما است و شما باید حضور خود را در این مکان غنیمت بشمارید و پیمان خود را به طور مرتب تجدید کنید زیرا که یادآوری پیمان‌ها غیرت را به جوش می‌آورد و از سوی دیگر اگر خاطرات تجدید نشوند دچار فرسودگی می‌شوند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه یکی از سرقت‌ها سرقت تعهد‌ها است عنوان کرد: دشمنان انقلاب توجه ویژه‌ای به سرقت بردن تعهدهای مردم نسبت به انقلاب دارند که باید با توجه به سلایق مختلف افراد در جامعه در کنار یکدیگر جمع شوند و از بروز هر گونه فتنه‌ای در جامعه جلوگیری کنند.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌کنم برای جمع خود و هدف خود صدقه بدهید زیرا که صدقه صدمه بلا را از یک جمع نیز دور می‌کند و امیدوارم که خداوند شما را از آفت حفظ کند و هدف شما همیشه مستمر بماند.

انتهای پیام/ 126


کد مطلب: 20650

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/20650/تاکید-امام-جمعه-قم-توجه-بیشتر-موسسات-خیریه-مذهبی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir