کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد:

بررسی راهکارهای مختلف در خصوص نحوه عبور منوریل از مقابل حرم

خبرگزاری فارس , 7 آذر 1390 ساعت 14:55

قم نیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه نباید به چشم‌انداز حرم خدشه‌ای وارد شود، گفت: تلاش‌های لازم صورت گرفته تا مسیر منوریل تغییر پیدا کند و پیشنهادهایی هم ارائه شده که در دست بررسی است.


به گزارش قم نیوز، مسیح‌الله معصومی امروز با اشاره به بسته شدن پل علیخانی در میدان مطهری اظهار کرد: فعالیت کارگاه ایستگاه منوریل در میدان مطهری بار ترافیکی بالایی ایجاد کرده بود و با توجه به استقرار ایستگاه وسایل حمل و نقل عمومی و عبور عابر پیاده در میدان مطهری، با بستن پل علیخانی بخشی از این مشکلات حل شد و این عمل تاثیر مثبتی در روان‌سازی ترافیک داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه باید حجم ترافیک در میدان مطهری کاهش پیدا کند، عنوان کرد: برای عابر‌پیاده دالانی محفوظ و سرپوشیده به منظور جلوگیری از بارش باران و تابش نور خورشید ایجاد شده تا تردد از خیایان کمتر شود و ترافیک کاهش یابد.

وی اضافه کرد: عابران‌پیاده که از عرض خیابان عبور می‌کنند، علاوه بر اینکه جان خود را به خطر می‌اندازند موجب عدم روان‌سازی ترافیک شده و بوق زدن‌های مکرر رانندگان آلودگی صوتی را به همراه دارد.

معصومی خواستار استفاده شهروندان از پل عابر پیاده مکانیزه واقع در میدان شد و بیان کرد: پل واقع در میدان مطهری که مجهز به پله برقی است همواره در اختیار شهروندان قرار دارد و شهروندان می‌توانند به منظور کاهش بار ترافیک و به جای عبور از عرض خیابان از روی پل تردد کنند.

وی در ادامه سخنان تصریح کرد: این کار در حال حاضر به صورت موقت اتفاق افتاده و با اتمام کار کارگاه احداث ایستگاه منوریل برنامه دیگری برای این قسمت از شهر در نظر گرفته می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: توقف تاکسی‌های شخصی در ایستگاهی که مجاور پل عابر‌پیاده قرار دارد ممنوع شده و ایستگاه‌های تاکسی دولتی چند مترعقب‌تر نسبت به سوار کردن مسافر اقدام می‌کنند.

معصومی توقف تاکسی‌ها و تردد عابر پیاده را دلیل عمده بالا بودن ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که تاکسی‌ها در این مسیر پر رفت و آمد بایستند و نسبت به سوار و پیاده کردن مسافر اقدام کنند، به طور قطع بی‌نظمی زیادی در میدان مطهری که مرکز شهر است، ایجاد می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم به موضوع منوریل و رد شدن آن از مقابل حرم اشاره کرد و گفت: با مشاوران و کارشناسان جلساتی در خصوص نحوه عبور منوریل از مقابل حرم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نباید به چشم‌انداز حرم خدشه‌ای وارد شود، بیان کرد: تلاش‌های لازم صورت گرفته تا مسیر منوریل تغییر پیدا کند و پیشنهادهایی هم ارائه شده که در دست بررسی است.

انتهای پیام/۱۱۰


کد مطلب: 2068

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/2068/بررسی-راهکارهای-مختلف-خصوص-نحوه-عبور-منوریل-مقابل-حرم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir