کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ام‌البنین(س) فرزندانش را فدای حماسه جاوید کربلا کرد

خبرگزاری فارس , 24 فروردين 1393 ساعت 10:24

قم نیوز: مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حضرت ام‌البنین(س) حاضر شد تا همه فرزندانش را فدای امام حسین(ع) کند تا مذهب تشیع بماند و در حقیقت فرزندانش را فدای حماسه جاوید کربلا کرد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) اظهار کرد: تاریخ اسلام از الگوهایی در بین مردان و زنان برخوردار است که اسوه‌های علم، صبر، تقوا،‌ مجاهدت،‌ ایثار و فداکاری هستند.

‌وی خاطرنشان کرد: حضرت ام‌البنین(س) یکی از زنان پاکدامنی است که به عنوان اسوه و الگو می‌توان معرفی کرد و در تاریخ اسلام می‌درخشد و در زمینه ترویج اسلام، بقای مکتب و مذهب تشیع در حقیقت نقش بسزایی داشته است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت:‌ این بانوی بزرگوار از نظر اصل و نسب دارای اصالت فراوان و فوق‌العاده در بین جامعه عرب آن زمان بوده و از نظر شجاعت،‌ دلاوری و مردانگی فردی نمونه است.

وی یادآور شد: حضرت ام‌البنین(س) خواستگاران فراوانی داشت ولی دست رد به سینه همه آنها زد و این بانوی بزرگوار به دنبال یک همسر شایسته بود تا ویژگی‌های لازم را داشته باشد.

موسوی ادامه داد: زمانی که امام علی(ع) به خواستگاری حضرت ام‌البنین(س) رفت با این پیشنهاد موافقت کرد و نتیجه این ازدواج تولد و پرورش فرزندانی شایسته بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ام‌البنین(س) بانویی مهربان، ‌دلسوز، فداکار و ایثارگر بود و برای فرزندان امام علی(ع) مادری کرد و آنها را زیر چتر مهر مادری قرار داد و از آنها سرپرستی کرد و پرورش فرزندان امام علی(ع) را بر عهده گرفت.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت:‌ این بانو در حقیقت جلوه‌ای از حضرت زهرا(س) است و اوصافی مانند مهربانی، دلسوزی، مقاومت، محجوبیت، متانت و سنگینی را در خود جمع کرده است.

وی یادآور شد:‌ حضرت ام‌البنین(س) از طایفه شجاعی بود که در زمینه رزم و دلاوری زبان‌زد بود و حضرت با تربیت حضرت عباس(ع) و دیگر فرزندانش نقش فراوانی در ماندگاری مذهب تشیع داشت و همه فرزندان خود را در رکاب امام حسین(ع) قرار داد.

موسوی عنوان داشت: همه فرزندان این بانوی بزرگوار در کربلا شهید شدند ولی او تنها سراغ امام حسین(ع) را به عنوان امام زمان گرفت.

وی یادآور شد: حضرت ام‌البنین(س) حاضر شد تا همه فرزندانش را فدای امام حسین(ع) کند تا مذهب تشیع بماند و دین اسلام جریان پیدا کند و در حقیقت فرزندانش را فدای حماسه جاوید کربلا کرد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: این بانوی بزرگوار ایثارگر، ‌فداکار و مجاهد بود و اگرچه خود در صحنه کربلا حضور نداشت ولی فرزندانش نقش‌آفرینی درخشانی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ام‌البنین(س) نقش بسزایی در کربلا، ماندگاری مذهب و جاودانگی دین اسلام دارد و چنین فرزندانی را تربیت کرد و شرافت، انسانیت و فضائل الهی را در نظر داشت.

موسوی یادآور شد: این بانوی بزرگوار جاودانگی خود را برای همیشه با ازدواج با امام علی(ع) تثبیت کرد و نقش مهمی در تاریخ اسلام داشت.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 21725

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/21725/ام-البنین-س-فرزندانش-فدای-حماسه-جاوید-کربلا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir