کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کتاب «شهد شیرین شادی» منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس , 28 فروردين 1393 ساعت 9:51

قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ کتاب «شهد شیرین شادی» با زیر عنوان مهارت شاد بودن و شاد زیستن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به کتاب «شهد شیرین شادی» با زیر عنوان مهارت شاد بودن و شاد زیستن اظهار کرد: این کتاب از سری کتب مشاوره بوده که در قالب چهار فصل تالیف شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در فصل نخست این کتاب به کلیات پرداخته شده که از جمله چیستی شادی، چرا باید شاد باشیم و حدود شادی چیست.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت:‌ در زمینه شادی سه موضوع را مطرح کردند که شادی با گناه و معصیت نباشد، با اذیت و آزار همراه نباشد و سوم لهو نباشد بنابراین اگر این خصوصیات را نداشته باشد شادی فواید فراوانی دارد.

وی یادآور شد: فواید شادی در شش عنوان مانند نشاط روحی، رشد علمی،‌ رشد اقتصادی، امنیت اجتماعی، ‌استحکام نظام خانواده، سلامت و بهبود عملکرد ایمنی بدن تبیین شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: در ادامه این فصل نسبت شادی و شادی در قرآن و شادی و نشاط در سیره معصومان طرح شده و کلیات شادی تقدیم اساتید شده است.

وی عنوان داشت:‌ فصل دوم این کتاب به خنده اشاره داشته و در آن روانشناسی خنده، اقسام خنده و پیامدهای مثبت خنده از پنج منظر مطرح شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد:‌ فصل سوم اثر عوامل موثر در شادی بیان شده که شامل عوامل فردی، اجتماعی و محیطی است و همچنین ویژگی‌های اصلی انسان‌های با نشاط و موفق در پایان این فصل تبیین شده است.

وی یادآور شد: نویسنده در فصل چهارم و نهایی راهکارهایی برای شاد زیستن، راهکارهای شناختی، ‌رفتاری و راهکارهای کوتاه در این زمینه مطرح کرده است.

روحانی تصریح کرد: مشخصه اصلی این کتاب رفتن به سمت زندگی شاد است و استفاده از شادمانی و گشاده‌رویی بهترین مهارت‌هایی است که می‌تواند مشکلات زندگی و فشارهای عاطفی و روانی انسان‌ها را کاهش دهد و به سلامت جسم و روان کمک کند.

‌با جست و جوی شادی و گشاده‌رویی به طور طبیعی انسان به فردی تبدیل می‌شود که می‌تواند روابط سودمندتری با دیگران داشته باشد.

کتاب «شهد شیرین شادی» با زیر عنوان مهارت شاد بودن و شاد زیستن با تیراژ ۳ هزار عدد و قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 21976

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/21976/کتاب-شهد-شیرین-شادی-منتشر-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir