کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرحله کشوری المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد

خبرگزاری حوزه , 30 فروردين 1393 ساعت 14:00

قم نیوز: مدیر تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران گفت:مرحله کشوری مسابقات علمی حوزه‌های علمیه خواهران ویژه بانوان طلبه سطح دو و سطح سه روز جمعه در اردوگاه حضرت فاطمه(س) در قم برگزار شد.


به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، مدیر آموزش عمومی و تحصیلات تکمیلی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در حاشیه برگزاری این المپیاد اظهار کرد: پس از برگزاری مرحله آموزشگاهی و استانی ۷۴ نفر به مرحله کشوری راه یافتند که ۶۱ نفر از سطح دو و ۱۳ نفر از سطح سه در رشته های تفسیر و علوم قرآنی و فقه و اصول در مرحله کشوری شرکت کردند.

فریده داودی افزود: تعداد شرکت کنندگان در مرحله آموزشگاهی این دوره از مسابقات، حدود شش هزار نفر بودند و در مرحله استانی نیز بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به رقابت پرداختند که افراد با کسب امتیازهای بالای ۷۰ درصد به مرحله کشوری راه یافتند.

وی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان از سراسر کشور و از ۴۰۰ واحد حوزوی در این مسابقات به رقابت پرداختند.

داودی عنوان کرد: از ۱۸ برگزیده این مسابقه علمی چهارم اردیبهشت ماه سال جاری طی مراسمی تقدیر به عمل خواهد آمد و جوایز متعددی از جمله سفر زیارتی حج عمره و عتبات عالیات و کمک های مادی و معنوی اعطا می شود.

وی تصریح کرد: همچنین شرکت کنندگان سطح دو با کسب امتیاز بالای ۷۰ درصد می توانند بدون شرکت در آزمون ورودی در مقطع بالاتر تحصیل کنند.

مدیر آموزش عمومی و تحصیلات تکمیلی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران افزود: ارتقای توان علمی بانوان نخبه برای شرکت در المپیاد علمی، ایجاد رقابت سازنده علمی، تقویت بنیه علمی و آموزشی و ایجاد رقابت بین واحدهای آموزشی حوزوی از مهم ترین اهداف برگزای این دوره از مسابقات است.

انتهای پیام/ 126


کد مطلب: 22090

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/22090/مرحله-کشوری-المپیاد-علمی-حوزه-های-علمیه-خواهران-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir