کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسابقات پرش با اسب قم فردا آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 4 ارديبهشت 1393 ساعت 11:18

قم نیوز: مسابقات پرش با اسب قم به میزبانی باشگاه سوارکاری چابک قم فردا آغاز می‌شود و سوارکاران قمی با هم به رقابت می‌پردازند.


به گزارش قم نیوز، نخستین هفته از رقابت‌های پرش با اسب قهرمانی استان قم از ظهر فردا گشایش می‌یابد و سوارکاران قمی در رده‌های بزرگسالان، نوجوانان و نونهالان و مبتدی با هم مسابقه می‌دهند.

این مسابقات، نخستین فعالیت مسابقاتی هیئت سوارکاری استان قم در سال ۹۳ به شمار می‌رود و تغییرات اعمال شده در مقررات فدارسیون سوارکاری شامل رده بندی اسب‌ها، ارتفاع موانع، رده‌های مسابقاتی و سن اسب‌ها در آن اعمال می‌شود.

ارتفاع موانع برای سوارکاران مبتدی ۹۰ سانتی م‌تر، نونهالان و نوجوانان ۱۰۵ سانتی متر و در بخش آزاد ۱۲۰ سانتی متر است و سوارکاران می‌توانند در رده‌های سنی مختلف با ۳ اسب شرکت کنند.

این مسابقات در رده سنی نونهالان و نوجوانان به صورت یک راند و یک باراژ برگزار می‌شود اما در رده سنی بزرگسالان، شیوه برگزاری به صورت ۲ راندی و بر اساس مجموع خطای ۲ راند و زمان راند دوم است.

هیئت سوارکاری قم برای نفرات بر‌تر رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان جایزه چهار و نیم میلیون ریالی و برای رده بزرگسالان پاداش شش و نیم میلیون ریالی در نظر گرفته است.

آخرین رویداد سوارکاری قم پیش از این، برگزاری هفته هفتم مسابقات سوارکاری قم در ۲ رده سنی نوجوانان و بزرگسالان در اسفند ۹۲ بود که به میزبانی باشگاه چابک برگزار شد و کامیار وجدانی از باشگاه سوارکاری شهاب و مسعود مکاری‌نژاد از باشگاه سوارکاری ابرش تهران در رده‌های دوم و سوم رده سنی بزرگسالان ایستادند.

رشته سوارکاری در دین مبین اسلام و توسط پیامبر اعظم (ص) مورد سفارش قرار گرفته است و در یکی دو سال اخیر، این رشته ورزشی با استقبال قابل توجهی از سوی مردم قم مواجه شده است.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 22336

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/22336/مسابقات-پرش-اسب-قم-فردا-آغاز-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir