کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلینیک فرهنگ شهروندی در قم ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس , 14 ارديبهشت 1393 ساعت 10:20

قم نیوز: رئیس پژوهشگاه مطالعات شهری شهرداری قم گفت: یک موضوع که شهرداری روی آن کار کرده کلینیک فرهنگ شهروندی است که با همکاری دانشگاه مفید اقدام شده و در حال پیگیری است.


به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالفضل چابکی در نخستین جلسه شورای فرهنگی مدیریت شهری قم گفت: پرداختن به موضوع فرهنگی امروزه به عنوان یک کار و دغدغه محسوب شده و در این زمینه همگان تلاش دارند.

وی گفت: برای نقشه راه کارهای فرهنگی باید تلاش شود و باید سهم دستگاه‌ها مشخص شده و همه در این زمینه و مسائل فرهنگی تلاش جدی داشته باشند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات شهری شهرداری قم تاکید کرد: قم نیازمند یک الگوی توسعه فرهنگی است که باید در این زمینه نیز تلاش داشت و کارهای پژوهشی انجام شود.

چابکی عنوان داشت: همچنین باید نقشه راه توسعه فرهنگی شهر نیز طراحی شود که از طریق آن می‌توانیم به معضلات و آسیب‌های اجتماعی پایان دهیم.

وی بیان داشت: در خصوص معضلات اجتماعی باید پیشگیری داشته باشیم و در زمینه فرهنگ شهروندی تلاش کنیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات شهری شهرداری قم گفت: آموزش و پرورش می‌تواند در موضوع مخاطبان فرهنگی نقش داشته باشد که باید از ظرفیت آنها نیز استفاده کرد.

چابکی گفت: یک موضوع دیگر که شهرداری روی آن کار کرده کلینیک فرهنگ شهروندی است که با همکاری دانشگاه مفید اقدام شده و در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: این کلینیک به صورت پایلوت دو کار را در دستور کار دارد و در بوستان نرگس با رویکرد زنان و خانواده اجرا خواهد شد تا بتوانیم در زمینه فرهنگ شهروندی نیز تلاش جدی داشته باشیم و کلینیک دیگر در فرهنگسرای ایثار فعال خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات شهری شهرداری قم اذعان داشت: این کلینیک می‌تواند توجه خاصی به موضوع فرهنگ شهروندی داشته باشد و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 22708

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/22708/کلینیک-فرهنگ-شهروندی-قم-ایجاد-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir