کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زیرساخت‌های درمانی استان قم بسیار ضعیف است

خبرگزاری تسنیم , 7 خرداد 1393 ساعت 17:10

قم نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با زیرساخت‌های ضعیف و فرسوده بهداشتی درمانی موجود، تصور بروز حوادث غیرمترقبه در قم دور از ذهن نیست.


به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی قم، کارگروه تخصصی بهداشت و درمان استان قم با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به عنوان رئیس کارگروه، مدیر کل مدیریت بحران استان به عنوان ناظر و هماهنگ کننده، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی به عنوان دبیر کارگروه و همچنین مدیر عامل جمعیت هلال احمر، مدیرعامل سازمان انتقال خون، مسئول بسیج جامعه پزشکی، مدیرکل سازمان بهزیستی، معاونان درمان، توسعه و مدیریت منابع، بهداشتی، غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و سایر اعضا برگزار شد.

ایرانی‌خواه بر لزوم آمادگی استان در هنگام بروز حوادث و بحران‌ها برای ارائه مطلوب‌ترین خدمات تاکید و اظهار کرد: برگزاری جلسات بین بخشی برای انجام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در زمینه مدیریت بحران‌ها، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و آسیب‌های ناشی از حوادث و بلایا را به حداقل ممکن برساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: باید سعی شود با ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های عضو این کارگروه و برگزاری مانورها به صورت مداوم و هماهنگ در حوزه‌های مختلف، بسترها و امکانات لازم در مواجهه با بحران‌ها در سطح استان پیش‌بینی و ایجاد شوند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که شهر مقدس قم در مسیر موصلاتی ۱۷ استان کشور قرار دارد و همچنین وجود حرم کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران، حضور مسافران و زائران را در این شهر دوچندان کرده است، امیدوارم مصوبات این جلسه با توجه به نزدیک بودن ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و نیمه شعبان، بتواند در برگزاری هرچه بهتر مراسم‌های پیش‌بینی شده موثر باشد.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 23751

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/23751/زیرساخت-های-درمانی-استان-قم-بسیار-ضعیف

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir