کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نسل جوان را باید بیشتر به مسجدها جذب کرد

خبرگزاری تسنیم , 8 تير 1393 ساعت 18:19

قم نیوز: معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه بر لزوم تلاش و برنامه‌ریزی به منظور مسجدی‌تر کردن نسل جوان تاکید کرد.


به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی با گرامیداشت دهه تکریم مساجد اظهار کرد: با تغییرات مثبت در رویکردهای مدیریتی مساجد و نیز ایجاد جذابیت‌های لازم برای نسل جوان می‌توان در راستای گرایش هر چه بیشتر آنان به سمت مسجد اقدام کرد.

وی افزود: فضای مسجد باید فضای مطلوبی باشد، گاهی از مواقع فضا یکنواخت است و جذابیت لازم را برای جوان‌ها ندارد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه همچنین به نقش کلیدی و محوری روحانی و امام جماعت در علاقمند کردن جوانان به حضور در مساجد اشاره کرد و گفت: برقراری ارتباط صمیمانه و دوستانه با عموم مردم و به خصوص نسل جوان و نیز ارائه برنامه‌های جذاب و پرمحتوا در این خصوص اهمیت فراوانی دارد.

وی عنوان کرد: چنانچه کارهای فرهنگی و تبلیغی در تابستان و قرائت قرآن و استخر و برنامه‌های تفریحی برای بچه‌های مسجدی مدنظر قرار گیرد، بسیار اثربخش است.

نبوی گفت: انجام برنامه‌های فرهنگی متنوع در مسجد از حفظ و قرائت قرآن، تجوید گرفتن تا مسابقات کتاب خوانی و ورزشی در ایجاد جاذبه‌ها موثر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گاهی مباحثی در مسجد مطرح می‌شود که مبتلا به نسل جوان و مردم نیست و مخاطب ارتباط لازم را با آنها برقرار نمی‌کند، از این منظر بسیار خوب و بجاست که روحانی اگر منبر می‌رود نکته و احکام و مسائل روز را بیان کند.

معاون تبلیغ حوزه بیان کرد: از سویی لازم است روایاتی که در باب مسجد است را برای مردم بیان کرد تا مردم بدانند که حضور در مسجد و اقامه نماز جماعت اول وقت تا چه حد دارای فضیلت و ارزش است.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 24858

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/24858/نسل-جوان-باید-بیشتر-مسجدها-جذب

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir