کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گردآوری 35 هزار جلد کتاب در کتابخانه مرکز فرهنگ و معارف قرآن

خبرگزاری فارس , 18 تير 1393 ساعت 22:38

قم نیوز: مسئول کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: در کتابخانه مرکز فرهنگ و معارف قرآن 20 هزار عنوان و 35 هزار جلد کتاب در ارتباط با علوم قرآنی موجود است.


به گزارش قم نیوز، محمد علی هاشم‌زاده ظهر امروز در جمع مهمانان خارجی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که برای بازدید در مرکز فرهنگ و معارف قرآن حضور پیدا کردند، کتابخانه تخصصی این مرکز را غنی‌ترین کتابخانه جهان اسلامی دانست و اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد کتاب‌های این کتابخانه در ایران موجود نیست و از طریق نمایشگاه‌های خارج کشور تهیه شده است.

وی افزود: در کتابخانه مرکز فرهنگ و معارف قرآن ۲۰ هزار عنوان و ۳۵ هزار جلد کتاب در ارتباط با علوم قرآنی موجود است.

مسئول کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از وجود گنجینه جامع تفسیر در کتابخانه مذکور خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ دوره تفسیر و ۱۵۰۰ عنوان تفاسیر آیات مختلف در این کتابخانه آماده استفاده پژوهشگران است.

هاشم‌زاده اضافه کرد: جمع‌آوری کتاب‌های ترجمه شده قرآن کریم به ۶۰ زبان دنیا از ویژگی‌های این کتابخانه تخصصی است.

وی با اشاره به جمع‌آوری یک هزار مقاله دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری با۷۰۰ ‌موضوع مختلف یادآور شد: این مقالات با رده‌بندی کنگره تدوین و به صورت موضوعی طبقه بندی شده است.

هاشم‌زاده به ثبت نام ۵۰ محقق به جز پژوهشگران مرکز فرهنگ و معارف اسلامی برای استفاده از کتابخانه مذکور اشاره کرد و گفت: کتاب‌های پنج کتابخانه در کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگ و معارف قرآن جمع آوری شده که محققان و پژوهشگران دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

وی از جمع آوری کتاب‌های علوم قرآنی مذاهب مختلف اسلام در این کتابخانه خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم روزی تمام مقالات، پایان‌نامه‌ها و آثار مرتبط با علوم قرآنی را در این کتابخانه جمع آوری کنیم.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 25228

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/25228/گردآوری-35-هزار-جلد-کتاب-کتابخانه-مرکز-فرهنگ-معارف-قرآن

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir