کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دو ومیدانی قم و حضور پرامید در بازی‌های آسیایی اینچئون

خبرگزاری تسنیم , 30 تير 1393 ساعت 11:48

قم نیوز: بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی از حدود دو ماه دیگر آغاز می‌شود و نمایندگان دو و میدانی قم از امیدهای اصلی کشورمان برای مدال آوری در این مسابقات هستند.


به گزارش قم نیوز، در روزهایی که دو و میدانی قم با تمام قوا، سرگرم پشتیبانی نفرات جوان و نوجوانان خود برای عضویت در تیم‌های ملی و نهادن سنگ بنایی محکم برای آینده دو و میدانی قم به تبع ان، کشور است نگاه فدراسیون دو و میدانی به این رشته ورزشی در قم، نگاهی توام با احترام و البته امید است.

شاید تا چند ماه پیش کسی تصور اینکه استان قم در دو و میدانی بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی بیش از یک نماینده داشته باشد را نمی‌کرد اما حالا در حالی که عقربه ساعت به آغاز این رویداد بزرگ قاره کهن نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود، به نظر می‌رسد دو و میدانی قم در آستانه ورق زدن برگی زرین از تاریخ خود است.

روزهای دل انگیز دو و میدانی قم امسال با کسب مدال نقره آسیا توسط جوانی پر تلاش و با انگیزه به نام محمد سبب کار آغاز شد و حالا در آستانه شروع رویداد ورزشی بزرگ آسیا، نگاه کاروان ورزشی ایران به ۲ چهره دو و میدانی کار قمی است که حضور یکی از آن‌ها قطعی است و دیگری نیز در آستانه حضور در اینچئون قرار دارد.

ربانی، پرنده‌ای ایرانی با کوله باری از تجربه

برای اینکه ورزشکاری با تجربه باشید نیازی به سن و سال بالا نیست بلکه کافی است محمد محسن ربانی باشید تا با حضور در میادین مختلف ملی و بین المللی، تجربیات گرانب‌ها اندوخته باشید.

محمد محسن ربانی قهرمانی پرش با نیزه مسابقات ۲۰۰۷ اردن، مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا (۲۰۱۰)، کسب ۲ مدال (یک نقره و یک برنز) در بازی‌های کشورهای اسلامی، کسب عنوان دومی بازی‌های داخل سالن آسیا (۲۰۰۵)، دریافت مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا (۲۰۰۴) و عناوین مختلفی از این دست را در کارنامه ورزشی خود دارد و در حال حاضر یکی از بالا‌ترین شانس‌های ایران برای کسب مدال در بازی‌هایی آسیایی کره جنوبی به شمار می‌رود.

ربانی در دوره قبلی بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۰ در گوانگجو چین برای نخستین بار تجربه حضور در بازی‌های آسیایی را به دست آورد و با اختلافی کم به مقام چهارم رسید و نتوانست روی سکو برود اما بی‌تردید، تجربیات بازی‌های آسیایی گذشته در اینچئون به یاری ربانی می‌آید.

محمدمحسن ربانی چندی پیش در ماده پرش با نیزه که برای کسب آمادگی بیشتر در راه بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی در پیکارهای بین المللی کازانف قزاقستان شرکت کرده بود، این رقابت‌ها را با مدال برنز به انت‌ها رساند.

این ورزشکار ارزنده قمی در ادامه مسابقات بین المللی قزاقستان با مشکل شکستن نیزه‌اش روبرو شد اما با وجود استفاده از نیزه‌ای غیر تخصصی، توانست به مقام سوم مسابقات رسیده و مدال برنز این رقابت‌ها را به دست آورد.

وی سپس در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور موفق شد با پرشی به ارتفاع ۵ متر و ۱۰ سانتی متر به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

ربانی در ادامه برای کسب آمادگی بیشتر در راه شرکت در بازی‌های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ راهی بلاروس شد و در ماده تخصصی خود با پرشی به ارتفاع ۴ متر و ۸۰ سانتی متر به مقام دوم رسید.

تمرینات ربانی در بلاروس در کمپ استایکی بلاروس تمرینات آماده سازی خود را جهت حضور پرقدرت در بازی‌های آسیایی اینچئون برگزار می‌شود و این در حالی است که ربانی در دوره پیشین بازی‌های آسیایی مقام چهارم پرش با نیزه را کسب کرد و امسال انگیزه زیادی برای کسب نخستین مدال خود از بازی‌های آسیایی دارد.

محمدمحسن ربانی پیش از این با هدایت والوشین مربی روسی خود در رقابت‌های مختلف موفق به عبور از مانع پنج متر و ۳۶ سانتی‌متر نیز شده است اما برای کسب سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی باید وضعیت رکوردهای خود را بهبود ببخشد.

این مدال آور قمی بعد از آخرین موفقیت خود در پیکارهای دوومیدانی لیگ بر‌تر باشگاه‌های کشور، موفق به دستیابی به مقام نایب قهرمانی مسابقات رشته پرش با نیزه بلاروس شد اما حد نصابی که در این پیکار‌ها به ثبت رساند یعنی ۴ متر و ۸۰ سانتی‌متر برای به دست آوردن عنوان در بازی‌های آسیایی رکورد بهتری به دست آورد.

محسن ربانی در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی گوانگجو در چین نیز بود که در جدال با حریفانی از شرق آسیا موفق به حضور در بین ۳ نفر نخست قرار گرفت و در پایان موفق به دستیابی به عنوان چهارم بازی‌های آسیایی گوانگجو شد.

با این وصف، ربانی تنها بخت دوومیدانی ایران به منظور دستیابی به مدال از مسابقات پرش با نیزه بازی‌های آسیایی محسوب می‌شود و با استفاده از تجربیات با ارزشی که با حضور در میادین مختلف داخلی و برون‌مرزی کسب کرده برای موفقیت در مسابقات آسیایی بهره ببرد.

دریساوی و امید به حضور در اینچئون

میلاد دریساوی دومین نماینده دو و میدانی قم است که شانس بسیار مناسبی برای حضور در بازی‌های آسیایی دارد و برای حضور در این مسابقات، باید حد نصاب را کسب کند.

وی در مسابقات دوومیدانی آغاز فصل کشور و در ماده پرش سه گام، ‌‌‌ همان گونه از قبل پیش بینی می‌شد به مقام قهرمانی رسید.

در این رقابت‌ها که با شرکت ورزشکاران المپیکی و آسیایی همراه بود، ۲۵۳ دوومیدانی کار از ۳۱ تیم از سراسر کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند که نماینده قم در پرش سه گام مدال طلا را به دست آورد.

میلاد دریساوی قهرمان پرش سه گام کشورمان، در این مسابقات موفق شد با پرشی به طول ۱۶ متر و ۳ سانتی متر عنوان نخست این رقابت‌ها را به دست آورد.

میلاد دریساوی دیگر نماینده دو و میدانی قم و کشورمان در ماده پرش سه گام نیز پس از پرشی معادل ۱۵ متر و ۷۵ سانتی‌متر به علت درد زانو از دور مسابقات خارج شد و نتوانست به کار خود ادامه دهد.

دریساوی نیز در پرش سه گام از امیدهای کسب مدال بازی‌های آسیایی کشورمان به شمار می‌رود و در صورت اعزام به کره جنوبی، برای نخستین بار حضور در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 25496

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/25496/دو-ومیدانی-قم-حضور-پرامید-بازی-های-آسیایی-اینچئون

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir