کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهبرد ملت ایران است

خبرگزاری تسنیم , 3 مرداد 1393 ساعت 13:47

قم نیوز: جانشین فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب(ع) قم گفت: شیوه و روش ایران این است که با کشورهای مسلمان رابطه خوبی داشته باشد و از ملت های مظلوم دفاع کند، زیرا این راهبردی است که امام راحل برای ما تبیین کرده اند.


به گزارش قم نیوز، سرهنگ رضا حافظی  با اشاره به نظر برخی از افراد مبنی بر دوری از آرمان فلسطین و روز قدس، اظهار کرد: باید توجه داشت که در آموزه های دینی اسلامی ما مسلمانان همه با هم متحد هستند و مرزهای جغرافیایی مانعی بر مرزهای معنوی نیست.

جانشین فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب(ع) با اشاره به کلام رسول اکرم(ص)، افزو: پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ اگر مسلمانی ندای مظلومیت سر داد بر همه واجب است که از او حمایت کنند و این نشان دهنده این مسئله است که ما باید از همه مسلمانان حمایت کنیم.

وی با اشاره به وظایف کشورهای اسلامی در برابر یکدیگر، تصریح کرد: ما وظیفه داریم هرآنچه در توان داریم برای کشورهای مسلمان هزینه کنیم و کشورهای مسلمان نیز در ارتباط با یکدیگر وظیفه دارند هرآنچه در توان دارند برای یکدیگر هزینه کنند.

حافظی با اشاره روابط سیاسی و بین المللی کشورها، عنوان کرد: برای حفظ امنیت مردم و ملت ها مرزهای سیاسی پدید آمده است، اما این مرزها نمی تواند مرزهای معنوی و برادری ملت های مسلمان را از بین ببرد.

جانشین فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب(ع) با اشاره به استراتژی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل، تاکید کرد: شیوه و روش ایران این است که با کشورهای مسلمان رابطه خوبی داشته باشد و از ملت های مظلوم دفاع کنند، زیرا این راهبردی است که امام راحل برای ما تبیین کرده اند.

وی با اهمیت نگاه منطقه ای و بین المللی به مسائل، بیان کرد: اگر نگاه وسیع و بازی نداشته باشیم در عرصه بین الملل موفق نیستیم، حتی اگر به آمریکا نگاه کنیم در می یابیم که از مرزهای حداقلی هم عبور کرده است و در امور کشورها در قاره های دیگر هم مداخله می کند و برای خودش یک سایه امن ایجاد کرده است.

حافظی با اشاره به نگاه دینی و الهی رسول اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) در پیشبرد اهداف، خاطرنشان کرد: رهبران دینی ما نیز با نگاه فرامرزی خود دین اسلام را بسط و گسترش دادند، بنابراین بر ملت ایران واجب است که با حضور در راهپیمایی روز قدس از حقانیت مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 25618

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/25618/حمایت-مردم-مظلوم-فلسطین-راهبرد-ملت-ایران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir