کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منطقه اقتصادی سلفچگان امکان خوبی برای سرمایه گذاری تجار چینی است

خبرگزاری مهر , 19 مرداد 1393 ساعت 20:00

قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به علاقه‌مندی چینی‌های برای سرمایه گذاری در بخش صنعت گفت: منطقه اقتصادی سلفچگان امکان خوبی برای سرمایه گذاری تجار چینی است و آنها می‌توانند بدون اخذ گمرک کالای خود را وارد کنند.


به گزارش قم نیوز، ابوالفضل خاکی در نشست همکاری‌های اقتصادی استان قم و گنسو چین که ظهر یکشنبه با حضور مقامات دو کشور در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد‏، اظهار داشت: منطقه اقتصادی سلفچگان امکان خوبی برای سرمایه گذاری تجار چینی است و آن‌ها می‌توانند بدون اخذ گمرک کالای خود را وارد کنند.

وی بیان داشت: در بخش صنعت سرمایه گذاران چینی علاقه‌مند به سرمایه گذاری در شرکت شهرک‌های صنعتی هستند که پیش نیاز آن تکنولوژی جدید در بخش صنعت و استفاده از متخصصان است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به فعالیت دفتر تجاری ایران در چین افزود: سرمایه گذری و همکاری در خطوط مترو و راه آهن، ‏ تکمیل پروژه فرودگاهی و سرمایه گذاری در خطوط کمربندی قم مواردی است که سرمایه گذاران چینی خواستار انعقاد تفاهم نامه در آن هستند.

وی افزود: همکاری در بانک‌های چین‏، معرفی فرهنگ غنی کشورمان، ‌سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و بیابان زدایی و نمک زدایی با ایجاد مراکز تحقیق و متخصصان قمی از مواردی است که استان قم می‌تواند در آن سرمایه گذاری داشته باشد.

خاکی با اشاره به حضور ۳۰ میلیون مسافر در قم افزود: استان قم شرایط ویژه و استثنایی دارد و شاهد زائران بسیار زیادی در طول سال است به طوری که ۹۰ درصد هتل‌های آن پر و تکمیل است که نیاز به مشارکت و همکاری سرمایه گذاران در پروژه‌های قم است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم افزود: امید است در پیشبرد همکار‌های ایران و چین گام‌های بلندی برداشته شود و تفاهم نامه‌هایی در چهار بخش و برگزای نمایشکاه دستاورد‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 26212

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/26212/منطقه-اقتصادی-سلفچگان-امکان-خوبی-سرمایه-گذاری-تجار-چینی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir