کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در بقاع متبرکه قم

خبرگزاری مهر , 29 مرداد 1393 ساعت 12:56

قم نیوز: مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در بقاع متبرکه قم برگزار می‌شود.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین رحمت جمشیدپور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت ششمین امام شیعیان گفت: امام جعفرصادق(ع) موسس مکتب جعفری و پایه‌گذار مذهب تشیع بودند که حق بسیاری بر مسلمان جهان علی الخصوص شیعیان دارند.

وی افزود: شیعیان جهان اسلام هر ساله باید در برگزاری مراسم شهادت این امام بزرگوار حق امامت ایشان را ادا کنند و هرچه باشکوه‌تر این مراسم را در کشور و خارج از ایران برگزار کنند.

مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: مراسم سوگواری و عزدارای شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت در کلیه بقاع متبرکه قم برگزار می‌شود که ویژه برنامه‌های آن در امامزاده علی بن جعفر(ع) فرزند بلافصل امام صادق(ع) در ظهر و شام شهادت ایشان برگزار می‌شود.

جمشیدپور اظهار داشت: این مراسم در امامزادگان موسی مبرقع، احمدبن قاسم، شاه سید علی(ع) که از نوادگان این امام بزرگوار هستند و همچنین امامزاده ابو احمد حنفیه، سید معصوم، جعفر شهید و شاه ابراهیم و دیگر بقاع متبرک در قم برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم سوگواری موسس مکتب شیعی جعفری بعد از نماز مغرب و عشا، شام شهادت ایشان آغاز می‌شود که برنامه‌هایی چون قرائت قرآن کریم، سخنرانی، مدیحه سرایی و نوحه خوانی برگزار شده و در پایان نیز زائران بقاع مورد پذیرایی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 26583

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/26583/برگزاری-مراسم-شهادت-امام-صادق-ع-بقاع-متبرکه-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir