کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مساجد مهمترین زیرساخت شکل گیری جوامع اسلامی است

خبرگزاری تسنیم , 30 مرداد 1393 ساعت 11:54

قم نیوز: رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: ساخت مسجد توسط پیامبر(ص) نشان از این دارد که جامعه دینی، نبوی ، علوی و مهدوی بر محوریت مسجد نهادینه شده است.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مجتبی کلباسی با اشاره به روز جهانی مساجد اظهار کرد: جایگاه مسجد در اسلام و تعالیم دین جایگاه متعالی و روشنی است، هنگامی که ما به سیره پیامبر(ص) مراجعه می کنیم می بینیم که ایشان زمانی که وارد دهکده قبا می شوند اقدام به بنای مسجد می کنند و هنگامی که از دهکده قبا وارد مدینه می شوند باز هم اقدام به ساخت مسجد می کنند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم افزود: ساخت مسجد توسط پیامبر(ص) نشان از این دارد که جامعه دینی و نبوی و جامعه علوی و مهدوی بر محوریت مسجد نهادینه شده است و باید در تاسیس شهرها و روستاها و ساخت مراکز آموزشی و تربیتی و ورزشی محوریت مسجد الگو باشد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: ما الان در شهرهای جدید مشکل اساسی برای دسترسی به مساجد داریم و باید این مشکل رفع بشود چون همه چیز باید حول محور مسجد باشد به خاطر این که بر روح افراد اثر گذار است.

وی بیان کرد: در معماری قدیم صفویه می بینیم که مسجد محور است و بازارها حول مسجد شکل گرفته است و در میدان امام (ره) اصفهان بیشترین چیزی که جلب توجه می کند بر محوریت و قلب مسجد بنا شده است.

کلباسی خاطرنشان کرد: در اذهان و طراحی ما باید مسجد محور باشد و روز جهانی مساجد فرصت مناسبی است تا اهمیت و جایگاه واقعی مساجد مشخص بشود.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 26639

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/26639/مساجد-مهمترین-زیرساخت-شکل-گیری-جوامع-اسلامی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir