کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح و بهره برداری از 14 طرح آبرسانی به روستاهای قم

خبرگزاری ايسنا , 1 شهريور 1393 ساعت 18:07

قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: همزمان با هفته دولت 14 طرح آبرسانی به روستاهای قم با اعتباری بالغ بر 166 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.


به گزارش قم نیوز، علی جان صادق پور در گفت و گویی افزود: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های بهره‌برداری، افتتاح و كلنگ‌زنی است كه در اغلب روستاهای استان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: از این تعداد پروژه هشت پروژه با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد كه با افتتاح آنها مشكل عمده مردم روستاها برطرف خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین سه پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید.

صادق پور بیان کرد: همچنین سه پروژه جدید نیز با اعتباری بالغ بر ۸.۵ میلیارد تومان كلنگ زنی می‌شود و در صورت تامین به موقع اعتبارات در زمان مقرر به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: این پروژه‌هایی كه قرار است افتتاح و یا به بهره برداری برسد شامل لوله‌گذاری، حفرچاه، احداث مخازن، احداث تصفیه خانه فاضلاب و ساختمان تله متری است كه در همه بخش‌های روستایی توزیع شده است.

به گفته وی اجرای این پروژه ها در همه مناطق قم چون سلفچگان، کهک، بخش مرکزی، جعفرآباد و خلجستان توزیع شده است.

صادق پور افزود: با به بهره برداری رساندن تعدادی از پروژه های نیمه تمام، روستاهایی که از طریق تانکر آبرسانی می شود از ۸۰ روستا به ۵۵ روستا تقلیل یافته است.

وی بیان کرد: حجم عملیاتی در پروژه های افتتاح و بهره برداری ۳۰ کیلومتر لوله گذاری، حفر هفت حلقه چاه و احداث حدود سه هزار مترمکعب مخزن صورت می گیرد.

وی در ادامه به کمبود اعتبارات در تکمیل پروژه ها اشاره کرد و گفت: این شرکت برای پرداخت بدهی های خود نیازمند حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است تا مشکل پروژه های نیمه تمام را حل کرده و پروژه ها را به مرحله بهره برداری برساند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 26728

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/26728/افتتاح-بهره-برداری-14-طرح-آبرسانی-روستاهای-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir