کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دفتر ‌امور اقتصادی استانداری قم:

شورای مدیریت پهنه اقتصادی نیزار، واحدهای صنعتی قم را ساماندهی می‌کند

خبرگزاری تسنیم , 26 آبان 1393 ساعت 20:47

قم نیوز: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به وظایف شورای مدیریت پهنه اقتصادی نیزار قم گفت: در حال حاضر واحدهای صنعتی قم با مراجعه به دستگاه‌های اجرایی کار خودرا انجام می‌دهند که این مسئله نیازمند مدیریت واحد است.


به گزارش قم نیوز، مجید آوری فرد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان قم که در تالار امام رضا (ع) استانداری قم برگزار شد با تاکید براینکه مدیریت پهنه صنعتی نیزار متولی خاصی ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر واحدهای صنعتی با مراجعه به دستگاه‌های اجرایی کار خود را انجام و در مستقر می‌شوند اما لازم است با مدیریت واحد، این واحدها مدیریت شوند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: تناسب بین واحدهایی که مستقر می‌شوند، هم افزایی در بحث تأمین زیرساخت‌ها که به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها معارضاتی ایجاد می‌شود مسائیلی است که با مدیریت واحد می‌تواند همه واحدها را در مسیری معین هدایت کند.

وی تصریح کرد: همه واحدهای مستقر در منطقه نیزار از حفاظت محیط زیست ارزیابی زیست محیطی می‌گیرند و مستقر می‌شوند اما لازم است این واحدها در طرح جامع زیست محیطی بررسی شوند.

آوری فرد با اشاره به وظایف تعیین شد برای شورای مدیریت پهنه اقتصادی نیزار خاطرنشان کرد: سیاستگذاری استقرار واحدها و جانمایی آن‌ها، بستر سازی جذب سرمایه گذار، پیشرفت واحدها و رفع مشکلات احتمالی آن‌ها، اتخاذ تصمیم برای نحوه مدیریت ، پیگیری و فراهم نمودن زیرساخت‌ها، و امثال این مسائل نیاز به مدیریت واحدی دارد که نماینده دولت نیز دران حضور داشته باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تصریح کرد: در جلسه کارگروه اقتصادی تصویب شد به منظور سازماندهی پهنه صنعتی نیزار شورای راهبری با تعدادی ازمدیران بخش دولتی و خصوصی با ۱۱ نفر اعضا تشکیل شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت این شورا به مدیریت برنامه ریزی و دبیر آن به سازمان صنعت، معدم و تجارت واگذار می‌شود، عنوان کرد: در این شورا همچنین دستگاه‌هایی مثل جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، شرکت شهرک‌های صنعتی و نماینده وزارت نیرو نیز به عنوان دستگاه‌های اجرایی در سورای راهبری حضور داشته باشند.

آوری فرد با اشاره به وظایف این شورا گفت: تعیین سیاست و خط مشی‌ها برنامه‌های کلان وبرنامه های اجرایی ایجاد و توسعه پهنه صنعتی نیزار، بسترسازی و ایجاد زمینه‌های جذب، هدایت و توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی؛ مطالعه بررسی و پشتیبانی همه جانبه در تأمین زیرساخت‌ها، ایجاد و راه اندازی واحدها تعیین و اتخاذ راهکارها برای نحوه اداره امور اجرایی، نظارت بر آن هماهنگی وبه کار گیری شیوه‌های مناسب تأمین مالی پروژه‌های بزرگ در منطقه مستقر نیز از جمله وظایف این شورا است.

انتهای پیام/ 130


کد مطلب: 27320

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/27320/شورای-مدیریت-پهنه-اقتصادی-نیزار-واحدهای-صنعتی-قم-ساماندهی-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir