کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جامعة المصطفی:

کینه‌های جاهلانه، آینده جهان اسلام را تهدید می‌کند

خبرگزاری تسنیم , 15 دی 1393 ساعت 17:46

قم نیوز: رئیس جامعة المصطفی گفت: اگر کینه های جاهلانه کنترل نشود آینده دشواری را پیش روی جهان اسلام خواهد گذاشت و پیامبر اسلام منادی دوستی و برادری است؛ اهل بیت(ع) هم همیشه بر راهبردهایی تاکید می کردند که معطوف به یک دستی امت اسلام بوده است.


به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار مدرسه معارف اسلامی جامعة المصطفی، اظهار داشت: بازگشت به الگوی متعالی پیامبر اسلام(ص) وظیفه امروز همه مسلمانان است؛ پیامبری که هر کس با او ارتباط می گرفت، شعاع نور و جاذبه او همه را در بر می گرفت.
 
وی افزود: پیامبر اسلام(ص) صلابت و قدرت را با نهایت اخلاق و جذابیت اخلاقی درآمیخته بود و انسان کاملی که در صدر سلسله عالم خلقت قرار گرفته بود و همه خوبان عالم، شاگرد ایشان هستند.
 
آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان به بازگشت به آموزه‌های نبوی نیاز داریم؛ در عصری که قدرت های استکباری از جهل و نادانی ها ما و فرق گوناگون اسلامی بهره می‌برند، آتش های اختلاف و  نزاع را درجهان اسلام برافروخته‌اند.
 
رییس جامعه المصطفی العالمیه بیان کرد: امروز دوای درد ما بازگشت به طبیب دوار بالطبه است؛ دشمنان ما حس کردند که خیزش اسلامی و بیداری دل های مسلمانان زمینه ای برای نوسازی تمدن اسلامی است و برای جلوگیری از آنها بهترین راه اشغال و جنگ نیست و بهترین کار آن است که مسلمانان و کشورهای اسلامی را به جان هم بیاندازند.
 
وی افزود: این مساله فاجعه سنگینی است که باید حوزه های علمیه جهان اسلام برای آن چاره جویی کنند؛ همه باید پرچم دوستی و صممیت و کنار گذاشتن تکفیر و اهانت به هم را بر افرازیم.
 
آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: هفته وحدت امسال مضامین بسیار عالی تری نسبت به گذشته دارد، ما اهل برادری و دوستی و دوری از کینه ها هستیم؛ کینه های جاهلانه ای که اگر کنترل نشود آینده دشواری را پیش روی جهان اسلام خواهد گذاشت. پیامبر اسلام (ص) منادی این دوستی و برادری است؛ اهل بیت(ع) هم همیشه بر راهبردهایی تاکید می کردند که معطوف به یک دستی امت اسلام است.
 
رئیس جامعة المصطفی العالمیه بیان کرد: در این عصر از یک سو با اعتقادات غلط تکفیری مواجه هستیم که ریشه های آن در جاهایی است که زیر سایه آمریکا و قدرت های استکباری به جنایت خود ادامه می دهد و از طرفی شاهد تندروهایی در شیعیان هستیم که به تعبیر مقام معظم رهبری، شیعه انگلیسی است؛ ماموریت ما پیگیری آرمان های انقلاب اسلامی که پیروی از مکتب اهل بیت(ع) و آرمان وحدت اسلامی است.
 
وی افزود: بدون تردید باید از تجربیات نوین جهان استفاده کنیم؛ زیرا فکر بشر دائما تولید و بازتولید معانی و راهکارها دارد، ولی هیچگاه نباید فراموش کنیم که نوسازی و بازسازی در نظام های آموزشی، تربیتی، پژوهشی و تبلیغی نباید سنت های مطلوب و ارزشمند حوزه را متروک بدارد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: سنت حوزه های علمیه بسیار متعالی است و باید از این تجربیات تاریخی در بازسازی خود استفاده کنیم؛ در حوزه آموزشی انتخاب استاد مباحث، پرسش و پاسخ و پیش مطالعه و... از جمله سنن عالی حوزوی است که باعث شکوفایی طلاب شده است.
 
انتهای پیام/136


کد مطلب: 28083

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/28083/کینه-های-جاهلانه-آینده-جهان-اسلام-تهدید-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir