کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق:

داعش برای ضربه زدن به ملت عراق ناکام مانده است

خبرگزاری فارس , 16 دی 1393 ساعت 22:31

قم نیوز: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه اربعین باید ابعاد جهانی خود را پیدا کند، زیرا آرمان امام حسین(ع) دفاع از مظلوم است، گفت: داعش برای ضربه زدن به ملت و لطمه زدن به دولت ناکام مانده است.


به گزارش قم نیوز،  سیدعمار حکیم ظهر امروز در حاشیه دیدار با مراجع در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به دیدار مراجع آمدیم و حرم کریمه اهل‌بیت(س) را زیارت کردیم و به صورت دائمی و دوره‌ای با مراجع دیدار می‌کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: وضعیت کشور عراق در دیدار با مراجع تقلید تشریح شد و در زمینه حوزه علمیه نجف نیز گزارشی ارائه شد.
 
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه اهداف قیام امام حسین(ع) انسانی است، گفت: در اربعین حسینی شاهد حضور مردم ایران و عراق در کنار یکدیگر بودیم.
 
وی با اشاره به اهمیت وحدت گفت: شیعه و سنی در برابر دشمنان دارای وحدت هستند به طوری که با فتوای آیت‌الله سیستانی جوانان شیعه و سنی به دفاع از کشور عراق پرداختند.
 
عمار حکیم با بیان اینکه اربعین باید ابعاد جهانی خود را پیدا کند، زیرا آرمان امام حسین(ع) دفاع از مظلوم است، گفت: داعش برای ضربه زدن به ملت و لطمه زدن به دولت ناکام مانده است.
 
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در ارائه مشورت نقش مهمی داشته و نقش مهمی در زدودن خطر تکفیری ایفا کرده است.
 
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق یادآور شد: مراجع تقلید توجه ویژه‌ای به وضعیت عراق و امنیت این کشور دارند.
 
وی با بیان اینکه حفظ وحدت عراق و توجه به حوزه‌های علمیه از نکات مورد توجه و تاکید مراجع است، گفت: مجلس اعلای عراق شریک در دولت حیدر ‌العبادی است و مجلس اعلا و دولت ارتباط خوبی دارد.
 
عمار حکیم با اشاره به کشتار شیعیان و تخریب اماکن مقدس از سوی داعش گفت: داعش دشمن کل ملت عراق محسوب می‌شود و می‌خواهد به جنایات خود لباس دین بپوشاند.
 
وی ضمن تقدیر از برگزاری کنفرانس جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام خاطرنشان کرد: اقدامات داعش ملت عراق را به یک کشور واحد تبدیل کرده و مردم عراق اتحاد کاملی در برابر آنها دارند.
 
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق خاطرنشان کرد: دولت عراق نماینده همه مردم عراق است و به دلیل اینکه نمایندگان شیعه بیشتر هستند دولتی شیعی در این کشور راس امور است.
 
وی یادآور شد: ایالات متحده و کشورهای دیگر در کمک به عراق تردید داشتند، ولی ایران به حمایت از عراق پرداخت و این حمایت‌ها مخصوص همه ملت عراق است و به شیعیان منحصر نیست.
 
عمار حکیم ادامه داد: تکفیری‌های داعش دارای حرکت چریکی بوده و مقابله با آنها نیازمند مشورت‌های خاصی است،‌ البته این مشورت‌ها از سوی برادران ایرانی ارائه شد و در راس این مشورت‌ها سردار قاسم سلیمانی بود که خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد و حتی برخی از سرداران در هنگام ارائه مشورت‌ها به شهادت رسیدند.
 
انتهای پیام/136


کد مطلب: 28129

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/28129/داعش-ضربه-زدن-ملت-عراق-ناکام-مانده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir