کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گلزاری:

دولت فعلاً برنامه‌ای برای محدود کردن اشتغال بانوان ندارد

"اشتغال فارغ‌التحصیلان از مهمترین‌ رویکرد‌های دولت در حوزه اشتغال است"

خبرگزاری تسنیم , 20 دی 1393 ساعت 20:20

قم نیوز:معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: اینکه سیاست‌های اشتغال که عمده‌ترین آن کارآفرینی و اختصاص دادن بودجه‌ای برای حل موانع است، به سمتی پیش برود که به محدودکردن فرصت‌های شغلی بانوان بینجامد، بعید است و دولت فعلاً برنامه‌ای برای این کار ندارد.


به گزارش قم نیوز، محمود گلزاری در گفت‌و‌گو با تسنیم در قم، درباره نگاه دولت تدبیر و امید به موضوع اشتغال اظهار داشت: وقتی در نخستین جلسه شورای عالی جوانان در مهر ماه امسال مشکلات جوانان را مطرح کردیم فهرستی درباره ازدواج، اشتغال و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با قشر جوان ارائه دادیم.
 
وی افزود: برنامه قطعی دولت این است که بر اساس تبصره‌های ماده 16 و 21 لایجه برنامه ششم توسعه، مبالغ قابل توجهی برای موضوع اشتغال جوانان دانشگاهی اختصاص دهد.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه دولت ممکن است با هدف اشتغال‌زایی برای مردان که سرپرست خانوار هستند، حضور بانوان در فرصت‌های شغلی دولتی را محدود کند، گفت: در کمیسیون اشتغال و وزرات کار و رفاه، شورای عالی اشتغال وجود دارد که این مسائل در آن بررسی می‌شود اما اینکه آیا سیاست‌های اشتغال که عمده‌ترین آن کارآفرینی و اختصاص دادن بودجه‌ای برای حل موانع، به سمتی پیش برود که به محدود کردن فرصت‌های شغلی بانوان بینجامد، بعید است و دولت فعلاً برنامه‌ای برای این کار ندارد.
 
گلزاری خاطرنشان کرد: رویکرد برنامه‌ریزی دولت در حوزه اشتغال جوانان در کوتاه مدت، اشتغال جوانان فارغ التحصیل از یک سو و شناخت نیازهای جامعه و رشته‌های تحصیلی متناسب با نیازهای جامعه از سوی دیگر است. یکی از مشکل اصلی ما این است رشته‌هایی که دانشجویان ما در مقاطع کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و حتی دکترا در آن فارغ التحصیل می‌شوند، زمینه فعالیت و نیاز آن در جامعه وجود ندارد.
 
انتهای پیام/136


کد مطلب: 28227

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/28227/دولت-فعلا-برنامه-ای-محدود-کردن-اشتغال-بانوان-ندارد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir