کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

تولیدات صنایع استان قم آماده صدور به بازارهای روسیه است

خبرگزاری تسنیم , 25 دی 1393 ساعت 19:40

قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: قم در بسیاری از صنایع همچون مبل، کفش ماشینی و فرش ابریشم دارای جایگاه ویژه‌ای است که این پتانسیل‌ها می‌تواند در توسعه اقتصادی راهگشا و موثر باشد.


به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری ظهر امروز در همایش بررسی راهکارهای توسعه صادرات به کشور روسیه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی صنایع، معادن و بازرگانی استان قم با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کلان صادراتی استان قم باید مورد توجه قرار بگیرد اظهار داشت: در این مسیر باید از همه پتانسیل‌های تولیدی و صادراتی حمایت شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه ما می‌توانیم با ارتباطات گسترده جهانی، تحولات عظیمی در منطقه ایجاد کنیم تصریح کرد: حضور نمایندگان تجاری کشورهای خارجی می‌تواند در ارزیابی ظرفیت‌ها موثر باشد.
 
وی با اشاره به اینکه استان قم در بخش‌های صنعت و کشاورزی نیز توانمندی‌های بسیاری در تولید و صادرات دارد، عنوان کرد: صادرات ارتباط تنگاتنگی با توسعه اقتصادی دارد و می‌تواند در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و اشتغال پایدار موثر باشد.
 
ذاکری با تاکید براینکه با توجه به کاهش قیمت نقت در مدت اخیر باید صادرات غیرنفتی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: کاهش قیمت نفت به زیر 50 دلار بیان گر این است که حتی نفت دیگر توجیه اقتصادی در استخراج را ندار.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تاکید براینکه صادرات قم نقش موثری در افزایش رشد اقتصادی دارد اظهار داشت: باید در جهت جبران مشکلات اقتصادی، صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم.
 
وی با تاکید براینکه بسیاری از اقلام و کالاهای مورد نیاز کشور روسیه در قم دارای ظرفیت‌های تولیدی است، خاطرنشان کرد: قم در بسیاری از صنایع همچو مبل، کفش ماشینی و فرش ابریشم دارای جایگاه ویژه‌ای است که این پتانسیل‌ها می‌تواند در توسعه اقتصادی راهگشا و موثر باشد.
 
ذاکری با بیان اینکه عراق و افغانستان دو کشور هدف در صادرات برای ما محسوب می‌شوند تصریح کرد: در این زمینه تجار ایرانی با مولفه‌های اعتماد و ریسک اقتصادی بالا موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌اند و همین موضوع اثبات می‌کند که سرمایه‌گذاران ما در زمینه ریسک اقتصادی موفق هستند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه از آنجا که پهناورترین کشور دنیا است هدف خوبی برای گسترش تعاملات اقتصادی است و افزود: روسیه تجربیات  ارزنده ای در حوزه تجارت دارد و ما می‌توانیم از این تجربیات به خوبی استفاده کنیم.
 
وی تعرفه‌های گمرکی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد:  تعرفه‌های گمرکی باید ارزیابی شود تا موانع صادراتی رفع شود  همچنین سیستم مبادلاتی پولی نیز نیازمند ساماندهی است.
 
انتهای پیام/136


کد مطلب: 28362

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/28362/تولیدات-صنایع-استان-قم-آماده-صدور-بازارهای-روسیه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir