کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد:

اجرای طرح طناورز برای دانش‌آموزان قمی پایه چهارم ابتدایی

خبرگزاری فارس , 29 آذر 1390 ساعت 9:42

قم نیوز: رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح طناورز برای دانش‌آموزان قمی پایه چهارم ابتدایی خبر داد.


به گزارش قم نیوز، مرتضی مختاری با اشاره به اجرای طرح طناورز اظهار کرد: طرح طناورز با ابلاغ دستورالعملی از سوی وزارت آموزش و پرورش به صورت هماهنگ در کل استان و پایه چهارم تحصیلی جزو آموزش‌های درس تربیت بدنی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در این طرح با حداقل هزینه، مکان و نیروی مربی از نظر آمادگی جسمانی ارتقا پیدا می‌کنند.

رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: اکنون در پایه چهارم ابتدایی این طرح در حال اجرا بوده و سی‌دی‌های آموزشی و ۵ هزار و ۵۰۰ طناب در زمینه این طرح تهیه و توزیع شده است.

وی عنوان کرد: این طرح افزایش آمادگی جسمانی دانش‌آموزان را بدون مربی و امکانات خاص به همراه دارد.

مختاری دانش‌آموزان در طرح طناورز در پایان سال تحصیلی مورد ارزشیابی از سوی معلمان قرار می‌گیرند، گفت: گواهینامه‌ای در پایان این طرح در سطوح پیشرفته، خیلی خوب، قابل قبول و نیازمند تلاش بیشتر به دانش‌آموزان اعطا می‌شود.

وی با اشاره به هنرستان‌های تربیت بدنی دختران و پسران در استان قم گفت: اکنون یک هنرستان تربیت بدنی دخترانه در ناحیه دو آموزش و پرورش به عنوان فخری و یک هنرستان در ناحیه یک به نام حاج ابوالقاسم سلطان کرباسچی در استان قم فعالیت دارد.

رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در این هنرستان‌ها علاوه بر گذراندن دروس عمومی، در رشته تربیت بدنی دروس پایه و تخصصی مانند فیزیولوژی ورزش، آناتومی و بدن‌شناسی را می‌گذرانند.

وی عنوان کرد: تا سال گذشته به دلیل اینکه دانش‌آموزان با هنرستان تربیت بدنی آشنایی کامل نداشتند، جذب فراوانی در این هنرستان‌ها نداشتیم.

مختاری بیان کرد: با جذب فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها از سوی وزارت آموزش و پرورش به عنوان معلم تربیت بدنی، شوق و انگیزه فراوانی برای دانش‌آموزان برای ورود به هنرستان‌های تربیت بدنی در سال تحصیلی جدید به وجود آمده است.

وی ادامه داد: رشته تربیت بدنی از جذابیت خاصی برخوردار است و فارغ‌التحصیلان این رشته به عنوان معلم تربیت بدنی و مربی مرتبط با امور ورزش و تربیت بدنی مشغول کار می‌شوند.

رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: دیدگاه دولت در برنامه چهارم و پنجم توسعه این است که دانش‌آموزان با جذب در این هنرستان‌ها مهارت‌های ورزشی را به صورت حرفه‌ای کسب کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 2840

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/2840/اجرای-طرح-طناورز-دانش-آموزان-قمی-پایه-چهارم-ابتدایی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir