کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون رئیس جمهور

توجه به زنان، اولویت برنامه ششم توسعه قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم , 7 اسفند 1393 ساعت 17:30

قم نیوز: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما در صدد هستیم با یک عزم ملی در برنامه ششم به زنان توجه بیشتری شود زیرا اگر زنان جامعه، سلامت روان، روح و جسم را نداشته باشند جامعه‌ای سالم وجود ندارد.


به گزارش قم نیوز، شهیندخت ملاوردی با اشاره به ارزیابی وضعیت زنان استان قم اظهار داشت: در چهاردهمین سفر استانی دولت تدبیر و امید مهمان استان قم بودیم که در این سفر به مطالبات زنان استان قم اهمیت می‌دهیم و در صدد تحقق اهداف ملی در حوزه زنان هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در این سفر با برنامه ریزی‌های از پیش تعیین شده در جلسات متعددی شرکت کردیم که در روز گذشته کارگروه زنان و خانواده در محل استانداری قم برگزار شد و خلا‌های موجود درعرصه زنان بررسی شد، البته در این زمینه نیز بیشتر دستگاه‌های استان قم عضم کارگروه زنان و خانواده هستند.

وی تصریح کرد: امروز در نشست مشاوران امور زنان همه دستگاه‌ها در این جلسه شرکت داشتند که در این جلسه از اقدامات و عملکردهای استان قم مطلع شدیم تا بتوانیم با استفاده از تعامل مطلوب و سازنده باهم به هم افزایی مطلوب در عرصه زنان دست پیدا کنیم.

ملاوردی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به زنان عنوان کرد: یکی از محورهای مورد تاکید رئیس جهمور در زمان انتخابات راهبردهای حوزه زنان بوده است و در عملکرد دولت ردپای توجه دولت به زنان را به عنوان سرمایه‌های مهم اجتماعی شاهد هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: چندین ماده از برنامه پنجم توسعه به حوزه زنان اختصاص دارد و آستانه تدوین برنامه ششم نیز باید مسئله زنان به جدیت بررسی شود تا بتوانیم جایگاه شایسته‌ای برای زنان و خانواده در نظر داشته باشیم و از بحران‌های مربوط به زنان جلوگیری کنیم.

وی با اشاره تعامل مطلوب قم با دولت تاکید کرد: قم در همه برنامه‌ها به عنوان گروه هدف است که باید اقداماتی را برای آن انجام داد و در تفاهم نامه‌ها نیز قم حضوری چشمگیری دارد، در تفاهم نامه وزارات کشور نیز برای رسیدگی به شرایط قم سهمی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: وظیفه ما در زمینه حوزه زنان به شکل ستادی است و در این راستا باید اعتبارت لازم تخصیص داده شود.

ملاوردی با اشاره به فعالیت اجتماعی زنان قم بیان کرد: گزارش‌های مطلوبی درباره فعالیت‌های زنان این استان را شاهد بودیم که فعالیت‌های بهداشتی و درمانی، هلال احمر، سازمان تبلیغات و کارآفرینی و حتی در زمینه‌های خصوصی و دولتی به خوبی ارائه شده‌است، اما بازهم باید تلاش و مجاهدت بیشتری داشته باشند تا شکوفایی بیشتری حاصل شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به دولت در زمینه اوقات فراغت زنان تصریح کرد: در وزرات علوم و آموزش و پرورش فعالیت‌های مطلوبی شکل گرفته‌است و ما نیز کارگروه اوقات ورزش، اوقات فراغت و تربیت بدنی را تشکیل داده‌ایم که در حال تلاش هستند تا ورزش کارمندان زن را در جامعه نهادینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در صدد هستیم با یک عزم ملی در برنامه ششم به زنان توجه بیشتری شود زیرا اگر زنان جامعه؛ سلامت، روان، روح و جسم را نداشته باشند جامعه‌ای سالم وجود ندارد.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 29241

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/29241/توجه-زنان-اولویت-برنامه-ششم-توسعه-قرار-گیرد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir